Podrobno

Kaj je pesnik hotel povedati?
ID Bjelčevič, Aleksander (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (97,47 KB)
MD5: EB7E83B172814A2EC3A5B2C54C4FDD98
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Odgovarjam na štiri vprašanja: Kaj obsega pojem interpretacija oz. na kaj referira? Ali literaturo interpretiramo drugače kot ne-literaturo? Kaj so cilji interpretacije oz. vprašanje (anti)intencionalizma. Koliko je možnih interpretacij oz. vprašanje pluralizma in sprejemljivosti interpretacije. Pojem interpretacija se nanaša predvsem na razlago tropov in figur. Literarne trope in figure interpretiramo enako kot ne-literarne. Pri interpretaciji se vedno vprašamo, kaj je avtor hotel povedati. O njegovih intencah nato sestavimo različne hipoteze, od katerih je lahko le ena resnična. V drugi fazi interpretacije pa se lahko začnemo spraševati, kaj bi besedilo pomenilo, če bi se spremenila katera od okoliščin izjavljanja. Tem alternativnim interpretacijam rečemo sprejemljive interpretacije.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:književnost, interpretacija, literarna interpretacija, avtorjeva intenca, tropi, figure, pomen
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 45-54
PID:20.500.12556/RUL-154427 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:801.73
COBISS.SI-ID:37905250 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.02.2024
Število ogledov:547
Število prenosov:35
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
BJELČEVIČ, Aleksander, 2008, Kaj je pesnik hotel povedati? V : Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode [na spletu]. Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci. Ljubljana. 2008. p. 45–54. [Dostopano 5 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=154427
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Four questions will be answered: What does the concept of interpretation comprise or refer to? Do we interpret literature differently from non-literary texts? What are the goals of interpretation – or the question of (anti)intentionalism. How many possible interpretations are there – or the question of pluralism and the acceptability of interpretation. The concept of interpretation rests primarily on the explanation of tropes or figures. We interpret literary tropes or figures in the same way that we interpret non-literary ones. When doing so, we always ask what the author wanted to say. We then put forward certain hypotheses about his or her intentions, of which only one can be right. In the second phase of interpretation we can begin to ask what the text would mean if any of the circumstances surrounding its production were different. These alternative interpretations are referred to as acceptable interpretations.

Ključne besede:literature, interpretation, author's intention, tropes, figures, meaning

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Študij stabilnosti različnih formulacij vodikovega peroksida
  2. Kinetični model katalitske sinteze vodikovega peroksida
  3. Optimizacija sestave proizvoda na osnovi vodikovega peroksida
  4. Določanje vodikovega peroksida v alkalnem mediju
  5. Optimizacija tankih plasti elektrokatalizatorja za proizvodnjo vodikovega peroksida
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Vrstniška mediacija na osnovnih šolah v Mariboru in okolici
  2. Vrstniška mediacija na osnovnih šolah v podravski regiji
  3. Izdelovanje praktičnih izdelkov pri predmetu naravoslovje in tehnika na osnovnih šolah v Slovenskih goricah
  4. Neenakost med spoloma na področju plač
  5. Uporaba interaktivne table v osnovnih šolah pomurske regije

Nazaj