izpis_h1_title_alt

Odnos med javnimi in komercialnimi mediji na področju športnega novinarstva in televizijskih pravic: primer RTV Slovenija : magistrsko delo
ID Kranjc, Jaka (Avtor), ID Amon Prodnik, Jernej (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (902,35 KB)
MD5: 66D7ECE98F51F45061BA9F7F91240FE6

Izvleček
V 80. in 90. letih 20. stoletja je deregulacija na medijskih trgih zaostrila tekmovanje med mediji, sploh med komercialnimi televizijami, in posledično poskrbela za višjo rast cen prenosov popularnih športnih dogodkov. Magistrsko delo se osredotoča na slovenski medijski prostor, predvsem na prehod iz monopolne ureditve, kjer je prednjačila RTV Slovenija, dokler s prihodom komercialnih medijev v 90. letih ni prišlo do velikih transformacij, ki so prinesle velike koncentracije medijskega lastništva. Magistrsko delo pojasnjuje, kako je na ureditev javnega servisa vplival prihod komercialnih medijev, predvsem POP TV-ja ter kasneje športno usmerjenih programov – Sportkluba in Arene Sport, ki sta tesno povezana s TV operaterji. V empiričnem delu z delno strukturiranimi intervjuji analizira dejansko stanje v praksi, predvsem kako prisotnost komercialnih medijev, ki jih je v zadnjih letih čedalje več in ki RTV Slovenija ne samo dohajajo, ampak jo s svojim proračunom celo prekašajo, vpliva na javni medij ter kakšni so odnosi med njimi. Ugotavlja, da je trenutno stanje za javni servis zapleteno, vendar bi lahko sliko obrnil Seznam najpomembnejših športnih dogodkov, ki prihaja v veljavo v času pisanja tega dela.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:javni mediji, komercialni mediji, televizijske pravice, RTV Slovenija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:J. Kranjc
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (103 str.))
PID:20.500.12556/RUL-154035 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:075.2(043.2)
COBISS.SI-ID:181906435 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.01.2024
Število ogledov:499
Število prenosov:67
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Relationship between public and commercial media in the field of sports journalism and television rights: the case of RTV Slovenija
Izvleček:
In the 1980s and 1990s, deregulation in the media markets intensified competition among media, especially between commercial television stations, and consequently led to higher prices for broadcasting popular sports events. The main focus of the thesis is the Slovenian media space, particularly the transition from a monopolistic regulation dominated by RTV Slovenija until the arrival of commercial media in the 1990s, which brought about significant transformations resulting in major concentrations of media ownership. The thesis explains how the arrival of commercial media, especially POP TV, and later on sports-oriented programs such as Sportklub and Arena Sport, which are closely connected to TV operators, influenced the regulation of public broadcasting. The empirical part analyses the actual state of affairs through semi-structured interviews, particularly examining how the presence of commercial media, which has been increasing in recent years and not only competing with but even surpassing RTV Slovenija in terms of budget, affects the public broadcaster and the relationship between them. It concludes that the current state is not positive for the public service, but the situation could potentially be reversed with the implementation of a list of the most important sports events, which was pending at the time of writing this thesis.

Ključne besede:public media, commercial media, television rights, RTV Slovenija

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj