Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Poučevanje pacienta po vstavljeni opornici v požiralnik : diplomsko delo
ID
Kličić, Irma
(
Avtor
),
ID
Pađen, Ljubiša
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Gorjup, Polona
(
Komentor
),
ID
Ravljen, Mirjam
(
Recenzent
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(736,06 KB)
MD5: 739750664E89E42B985743E6CBC6A3C0
Galerija slik
Izvleček
Uvod: Rak požiralnika je v večini primerov diagnosticiran v napredovani fazi, saj se klinični znaki odkrijejo zelo pozno. Najpogostejši simptom je disfagija. Pacienti imajo takrat težave pri peroralnem hranjenju. S pomočjo znotraj-lumenske opornice, vstavljene v požiralnik, omogočimo tem pacientom normalno hranjenje. Namen: Preučiti in predstaviti pomen aktivnosti poučevanja pacienta po vstavljeni znotraj-lumenski opornici v požiralnik. Metode dela: Za izdelavo diplomskega dela je bila uporabljena deskriptivna metoda dela. Narejen je bil pregled slovenske in tuje strokovne in znanstvene literature. Pri izboru literature se časovno nismo omejili, zato je zaradi relevantnosti uporabljena tudi starejša literatura. Do nje smo dostopali prek podatkovnih baz MEDLINE in CINAHL ter mrežnika Google Učenjak. Slovensko literaturo smo iskali prek spletnega kataloga COBISS.si. Rezultati: Predstavili smo učne vsebine glede na izbrane življenjske aktivnosti pri pacientu po vstavljeni znotraj-lumenski opornici v požiralnik ter opredelitve tipičnih negovalnih diagnoz po klasifikaciji NANDA-I. Razprava in zaključek: Vstavitev znotraj-lumenske opornice v požiralnik izboljša kakovost pacientovega življenja. Vloga medicinske sestre je poučevanje pacienta s podajanjem razumljivih in natančnih informacij ter s ciljem izboljšati njegovo znanje. Poleg medicinske sestre so v poučevanje in informiranje vključeni vsi člani interdisciplinarnega tima ter pacientovi svojci.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
diplomska dela
,
zdravstvena nega
,
rak požiralnika
,
stent
,
disfagija
,
zdravstvena vzgoja
,
NANDA-I
,
negovalne diagnoze
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
ZF - Zdravstvena fakulteta
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
[I. Kličić]
Leto izida:
2023
Št. strani:
37 str.
PID:
20.500.12556/RUL-153425
UDK:
616-083
COBISS.SI-ID:
179641603
Datum objave v RUL:
05.01.2024
Število ogledov:
1064
Število prenosov:
144
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KLIČIĆ, Irma, 2023,
Poučevanje pacienta po vstavljeni opornici v požiralnik : diplomsko delo
[na spletu]. Diplomsko delo. Ljubljana : I. Kličić. [Dostopano 3 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=153425
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Patient education after an esophageal stent placement : diploma work
Izvleček:
Introduction: In most cases, esophageal cancer is diagnosed at an advanced stage, since clinical signs are detected very late. Dysphagia is the most common symptom. In such cases, patients have difficulty with oral feeding. An intraluminal stent placement into the esophagus allows these patients to feed normally. Purpose: To study and present the importance of the activity of teaching the patient after the intraluminal stent placement into the esophagus. Methods: The descriptive method of work was used for the elaboration of the thesis. A review of Slovenian and foreign professional and scientific literature was carried out. The selection of literature was not limited by the time of publication, so older literature was also used for relevance. It was accessed through MEDLINE and CINAHL databases, as well as Google Scholar. Slovenian literature was searched through the COBISS.si online catalog. Results: We presented the learning content, according to selected life activities after the insertion of an intraluminal esophageal stent and the definitions of selected nursing diagnoses according to the NANDA-I classification. Discussion and conclusion: An intraluminal stent placement into the esophagus improves the quality of patient's life. The role of the nurse is to teach the patient by providing understandable and accurate information and with the aim of improving his knowledge. In addition to the nurse, all members of the interdisciplinary team and the patient's relatives are involved in teaching and informing.
Ključne besede:
diploma theses
,
nursing care
,
esophageal cancer
,
stent
,
dysphagia
,
health education
,
NANDA-I
,
nursing diagnoses
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Variacija vzorčenja učnih primerov za učenje parametričnih modelov za poprocesiranje vremenskih napovedi
Napredna regulacija ogrevanja z upoštevanjem vremenske napovedi
Optimizacija energijske učinkovitosti termosolarnega sistema z nastavljivo regulacijo črpalke in upoštevanjem vremenske napovedi
Nova podatkovna zbirka in evalvacija algoritmov za ocenjevanje razpolozenja v glasbi
Priprava na podnebne in vremenske razmere ob obisku gora
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Zagotavljanje visoke razpoložljivosti informacijskega sistema v banki
Informatizacija servisne dejavnosti in integracija v obstoječ informacijski sistem
Razvoj programa za osebni fitnes
Nazaj