izpis_h1_title_alt

Razvoj e-športa : magistrsko delo
ID Rihtarić, Antun (Avtor), ID Pavlin, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,86 MB)
MD5: 936C02DE0E0ADFFF911DF0C0256ABA66

Izvleček
Namen magistrskega dela je predstaviti e-šport, saj si veliko ljudi še vedno ne predstavlja, za kakšno aktivnost sploh gre. E-šport je naziv za tekmovanja v videoigrah, ki so zaradi svojih specifičnosti zelo zanimiva vse večjemu številu ljudi. Šport se nanaša na oblike organizirane gibalne dejavnosti, ki imajo svoja pravila in zahtevajo fizično moč. Ena od bistvenih razlik med e-športom in športom je lokacija dogodka ali igre. Za udejstvovanje v e-športu je potreben dober računalnik in dobra internetna povezava, kar pomeni, da se igralcem za igro ni treba nujno fizično nahajati na določenem mestu, tako kot pri konvencionalnih športih. V organizacijskem smislu sta si šport in e-šport zelo podobna, saj so organizacija turnirjev, sponzorji, gledalci in komentatorji glavni akterji ešportnih turnirjev. V današnjem času je veliko več razprave o tem, ali je e-šport »šport« ali ne, najbolj sporen segment je fizična aktivnost e-športnikov. Profesionalni e-športniki veliko časa preživijo za igralno konzolo, zaradi česar so možne različne vrste poškodb zapestja, hrbtenice, kolkov, vendar so te večinoma manj intenzivne. Druga težava, s katero se soočajo e-športniki, so težave s spanjem, prehrano, duševnim in emocionalnim zdravjem. Postavljajo se tudi vprašanja, kot so kaj je razlika med igranjem videoiger in e-športom ter zakaj se je uveljavil izraz, ki vsebuje besedo »šport« in ali lahko med e-šport prištevamo vse videoigre? Magistrska naloga predstavlja pregled e-športa od prvih videoiger do današnjih velikih ešportnih tekmovanj. Predstavljene so tudi njegove glavne značilnosti. V nadaljevanju sledi intervju s profesionalnim e-športnikom Petrom Brljakom, ki bo podal informacije o e-športnih tekmovanjih v dirkaškem simulatorju rFactor 2, v katerem tekmuje. Petar je trenutno član ekipe Alpine Esports. Cilj je predstaviti e-šport, ki s podano argumentacijo prispeva k razumevanju te aktivnosti. Vsebina magistrskega dela je namenjena vsem, ki jih e-šport zanima. Naloga lahko prispeva k nadaljnji akademski obravnavi e-športa

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:e-šport, razvoj e-športa, dirkaški simulator, Olimpijska serija e-športa
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FŠ - Fakulteta za šport
Leto izida:2023
PID:20.500.12556/RUL-152661 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:180428035 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:03.12.2023
Število ogledov:817
Število prenosov:71
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:THE EVOLUTION OF E-SPORTS
Izvleček:
The purpose of the master's thesis was to introduce e-sports, as many people still have no clue what kind of activity it is. E-sport is a title for a competition in video games, which is very interesting to a growing number of people due to its specifics. Sport refers to forms of organized physical activity that have their own rules and require physical strength. One of the key differences between eSports and sports is the location of the event or game. Participating in e-sports requires a good computer and a good Internet connection, which means that players do not necessarily need to be physically located in a certain place to play, as is the case with conventional sports. In terms of organization, sports and e-sports are very similar, as the organization of tournaments, sponsors, spectators and commentators are the main actors of e-sports tournaments. There is much more debate these days about whether eSports is a 'sport' or not, the best contested segment being the physical activity of eSports. Professional e-athletes spend a lot of time at the game console, as a result of which various types of injuries to the wrist, spine, and so on are possible, but mostly of a lower intensity. Other problems faced by e-athletes are problems with sleep, nutrition, mental and emotional health. The master's thesis presents an overview of e-sports from the first video games to today's major e-sports competitions. Its main features are presented. The following is an interview with professional e-sportsman Peter Brljak, who will provide information about e-sports competitions in the racing simulator rFactor 2, in which he competes. Petar is a member of the Alpine E-sports team. The goal is to present e-sport, which contributes to the understanding of this activity with the given argumentation. The content of the master's thesis is intended for everyone who is interested in e-sports. The assignment may contribute to the further academic treatment of eSports.

Ključne besede:e-sport, growth of e-sport, sim-racing, Olympic Esports series

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj