izpis_h1_title_alt

Interpelacija učencev in učenk v nosilce človekovih pravic : retorična analiza učne priprave
ID Bezlaj, Lucija Zala (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,05 MB)
MD5: 1622DB287380342759BD35BE43247A96

Izvleček
V pričujočem članku s pomočjo diskurzivne analize primera učne priprave ugotavljam, na kakšen način so učenci in učenke interpelirani v zamišljeno skupnost nosilcev in nosilk človekovih pravic. Ideološki proces interpelacije je mogoče spremljati skozi rabo jezika, ki je mesto in orodje izvajanja pedagoške prakse. Za analizo tega je uporabljena retorična metoda, izhajajoča iz Aristotelovega retoričnega aparata, s katero so analizirani trije različni momenti interpelacije skozi diskurz – vzpostavitev sentimentalne podobe »univerzalne skupnosti«, vzpostavljanje ločnice do časovno in prostorsko oddaljenih družb, ki domnevno kršijo človekove pravice, ter »samostojno« izrekanje obsodbe kršenja pravic. Z analizo procesov interpelacije skozi jezikovno rabo v pedagoškem procesu so obenem prikazani nepredvideni, neeksplicitni in pogosto kontradiktorni učinki te rabe, skozi katere se nakazuje razpoka, inherentna sami ideologiji človekovih pravic, ki s sklicevanjem na univerzalnost vzpostavlja in reproducira specifične načine izključevanja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:interpelacija, človekove pravice, učna priprava, diskurzivna analiza, retorika
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 413–440, 570
Številčenje:Letn. 60, št. 3
PID:20.500.12556/RUL-152389 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:[373.3.091.321:341.231.14-057.874]:81'42
ISSN pri članku:0040-3598
DOI:10.51936/tip.60.3.413 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:171171587 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.11.2023
Število ogledov:394
Število prenosov:42
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-NC-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo in zahteva, da uporabnik predelana dela objavi z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Interpellation of pupils into human rights holders
Izvleček:
The article examines a discursive analysis of a lesson plan case study to identify how pupils are interpellated into an imagined community of bearers of human rights. The process of interpellation can be traced through language use as the site and tool of pedagogical practice. The rhetorical method, derived from Aristotle’s rhetorical apparatus, was applied to analyse the latter. In the study, several moments of interpellation through the discourse were discussed – the establishment of a sentimental image of the ‘universal community’, creating a distinction from societies that are temporally and spatially distant and presumed to violate human rights, and the ‘independent’ pronouncement of condemnation for rights violations. Analysing the processes of interpellation through language use in the pedagogical process demonstrates its unforeseen, inexplicit and often contradictory effects. Through them, a fissure inherent in the ideological construction of human rights itself is indicated; by invoking their universality, specific modes of exclusion are established and reproduced.

Ključne besede:interpelation, human rights, lesson plan, discursive analysis, rhetoric

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj