izpis_h1_title_alt

Razvijanje strategij kritičnega branja pri pouku prvega jezika
ID Vogel, Jerica (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (849,50 KB)
MD5: 40EFE8571C180934221D4B6AA2BB1CCB
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/350 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Dosežki slovenskih učencev na področju bralne pismenosti v raziskavi Pisa opozarjajo, da se v šolah naučijo funkcionalnega branja; pri kritičnem branju pa so manj uspešni. Prispevek zato skuša na splošno orisati, po čem se kritično branje bistveno razlikuje od funkcionalnega in kako je vključeno v današnji pouk slovenščine kot prvega jezika. V nadaljevanju analitično predstavi posebne strategije kritičnega branja, ki jih bralci uporabljajo v fazi priprave, natančnega in interpretacijskega branja ter ob vrednotenju besedila in/ali lastnega odziva. Kritično branje je pri tem razumljeno kot dialoški proces, zato sta v ospredju postavljanje vprašanj in iskanje odgovorov nanje. Ker razlikovalne strategije utemeljijo potrebo po razvijanju kritičnega branja skozi celoten proces, so ob koncu razprave nakazane nekatere didaktične možnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, pouk prvega jezika, kritično branje, bralne strategije, dialoškost, učne metode
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 9-16
PID:20.500.12556/RUL-152134-05e6ed3e-15d1-c01e-b56b-7c3b57834626 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:028
DOI:10.4312/SSJLK.58.9-16 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:112122883 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Licenca navedena na pristajalni strani zbornika.
Datum objave v RUL:07.11.2023
Število ogledov:226
Število prenosov:25
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Branje v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi : 58. seminar slovenskega jezika, literature in kulture
Uredniki:Alenka Žbogar
Kraj izida:V Ljubljani
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2022
ISBN:978-961-7128-50-5
COBISS.SI-ID:110964227 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:ǂZbirka ǂSeminar slovenskega jezika, literature in kulture
ISSN zbirke:2386-0561

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Slovenian students’ PISA reading literacy scores show that they mainly learn functional reading at school, whereas their critical reading performance is lower. This article provides a general outline of what distinguishes critical reading significantly from functional reading, and how it is included in instruction in Slovenian as a first language today. This is followed by an analysis of special critical reading strategies that readers can use at the stage of preparation and detailed and interpretive reading, and in evaluating texts and/or their own response. In this regard, critical reading is conceived as a dialogue process, which is why asking questions and finding answers to them are at the forefront. Because differentiating strategies substantiate the need for developing critical reading through the entire process, some educational possibilities are outlined in the conclusion.

Ključne besede:Slovenian, first-language instruction, critical reading, reading strategies, dialogism, learning methods

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj