Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Relativno blizu – Idejni projekt revitalizacije železniške proge Ljubljana Kamnik
ID
Osterman, Vita
(
Avtor
),
ID
Blenkuš, Matej
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(143,92 MB)
MD5: B3876794EC694F696132A293D656A9A8
PDF - Priloga,
prenos
(19,82 MB)
MD5: 34C604A771397301DFF473C7EE8C168A
PNG - Priloga,
prenos
(3,99 MB)
MD5: 5DB839F6BAD1F0B523957215FF46C26C
To gradivo ima še več datotek. Celoten seznam je na voljo
spodaj
.
Galerija slik
+7
Izvleček
Izoblikovanje poselitvenih vzorcev in njim primernega načina bivanja je kompleksen proces, ki v dobri meri temelji na že obstoječi mreži prometnih povezav. Dobra prometna povezava je atribut kraja, ki privabi nove prebivalce. Vzemimo primer izgradnje avtocestnega križa v Sloveniji. V številnih krajih, skozi katere poteka avtocesta, se je število prebivalstva v nekaj letih po izgradnji priključkov tudi več kot podvojilo. Količina cestnega prometa iz dneva v dan narašča in bo kmalu presegla kapacitete cestnega sistema, zato predvidevam, da se bo del cestnega potniškega prometa preusmeril na železnice. Železniški promet se namreč izogne prometnim konicam in bi z določenimi izboljšavami lahko konkuriral cestnemu prometu. Ob izboljšanju sistema železniškega potniškega prometa bodo kraji ob železniških postajah postali bolj dostopni in tako kot kraji ob avtocestnih priključkih privabili številne nove prebivalce. Prostor v bližnji okolici postaj je omejen, zato je pomembno, da se ga izkoristi premišljeno. Na takih lokacijah bi lahko prebivalci živeli bolj trajnostno, to je brez osebnega avtomobila, kot primarno prevozno sredstvo pa uporabljali vlak. Smiselno je, da so nova naselja, ki nastajajo na takih lokacijah, gosta. Tako bo železnica pridobila večje število novih uporabnikov. Podrobneje sem preučila železniško progo Ljubljana - Kamnik in v bližini njenih postajališč poiskala primerne lokacije za stanovanjsko gradnjo. Izmed devetnajstih lokacij sem izbrala dve in na njih zasnovala dve različni stanovanjski naselji. Želela sem pokazati različne principe načrtovanja in umeščanja gostih naselij v suburbani prostor.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
mobilnost
,
poselitveni vzorci
,
regionalna železniška proga Ljubljana - Kamnik
,
gosta poselitev
,
stanovanjski objekti
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
FA - Fakulteta za arhitekturo
Leto izida:
2023
PID:
20.500.12556/RUL-152048
COBISS.SI-ID:
171321859
Datum objave v RUL:
28.10.2023
Število ogledov:
1043
Število prenosov:
461
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
OSTERMAN, Vita, 2023,
Relativno blizu – Idejni projekt revitalizacije železniške proge Ljubljana Kamnik
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 11 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=152048
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Relatively close - Conceptual design for the revitalization of the railway line Ljubljana - Kamnik
Izvleček:
Shaping of the settlement patterns and its appropriate living arrangements is a complex process, largely reliant on the existing network of transportation links. Good transportation connectivity is one of the characteristics of a place that attracts new residents. Let us take the example of building the Slovenian highway system. In numerous towns along the route of the highway, the population more than doubled within a few years after the construction of the exits. The volume of road traffic is increasing day by day and will soon surpass the capacities of the road system, so I assume that a portion of passenger road traffic will shift to railways. Railway transport avoids traffic peaks and, with certain improvements, could compete with road traffic. With the enhancement of the railway passenger transport system, places near railway stations will become more accessible and, just like areas near highway exits, attract numerous new residents. Space around railway stations is limited, so it is crucial to use it thoughtfully. In such locations, residents could live more sustainably, that is, without personal cars and using trains as their primary mode of transportation. It makes sense for new settlements developing in such areas to be dense, which will increase the number of railway users. I have conducted a detailed examination of the Ljubljana - Kamnik railway line and identified suitable locations for residential construction near its stations. Out of 19 locations, I have selected two and designed two different residential settlements on them. My aim was to demonstrate various principles of planning and integrating dense settlements into suburban spaces.
Ključne besede:
mobility
,
settlement patterns
,
regional railway line Ljubljana - Kamnik
,
dense settlement
,
residential buildings
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Fabrication of antibacterial TiO[sub]2 nanostructured surfaces using the hydrothermal method
Strategies for improving antimicrobial properties of stainless steel
Synthesis of nanostructured TiO [sub] 2 microparticles with high surface area
One-pot synthesis of sulfur-doped TiO [sub] 2/reduced graphene oxide composite (S-TiO [sub] 2/rGO) with improved photocatalytic activity for the removal of diclofenac from water
Photocatalytic sol-gel/P25 TiO [sub] 2 coatings for water treatment
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Zr and Cu modified TiO [sub] 2 photocatalysts for water treatment
Zr/Cu-TiO[sub]2 catalysts for photocatalytic water treatment
Structural analysis of sunlight efficient Cu and Zr modified TiO [sub] 2 photocatalyst
Contribution of Cu and Zr to the properties of TiO [sub] 2 for photocatalytic water treatment
The effect of Zr loading on photocatalytic activity of Cu modified TiO[sub]2
Datoteke
13721.pdf
Predstavitvena datoteka - 143,92 MB
MD5: B3876794EC694F696132A293D656A9A8
relativno_blizu_-_idejna_zasnova_revitalizacije_zelezniske_proge_Ljubljana_-_Kamnik,_plakat.pdf
Priloga - 19,82 MB
MD5: 34C604A771397301DFF473C7EE8C168A
priloge1.png
Priloga - 3,99 MB
MD5: 5DB839F6BAD1F0B523957215FF46C26C
priloge2.png
Priloga - 22,42 MB
MD5: 070DB2BDCD54696BEF751B10CFB29D80
priloge3.png
Priloga - 7,24 MB
MD5: 54F411B8668D49C50A803B57E1CAD96A
1 - 5 / 12
1
2
3
Nazaj