Cilj pričujoče magistrske naloge je ugotoviti, kakšen je vpliv dialekta na izgovarjavo slovenskih učencev angleščine. Rezultati predhodnih študij potrjujejo vpliv maternega jezika na učence tujega jezika. Ker je za večino govorcev slovenščine knjižna slovenščina priučen jezikovni kod, smo predvidevali, da bo v angleščini sodelujočih dijakov iz Ljubljane in Maribora opazen vpliv dialekta. Kontrastivni analizi fonemov je sledil eksperiment, v katerem smo analizirali posnetke 57 dijakov z namenom, da ugotovimo, ali so med skupinama statistično signifikantne in sistematične razlike. Rezultati so pokazali statistično signifikantne razlike med obema skupinama za vse samoglasnike britanske angleščine z izjemo fonema /iː/. Iz rezultatov je torej razvidno, da med skupinama obstajajo sistematične razlike. Kontrastivna analiza se je izkazala kot dober način napovedovanja težav sodelujočih, a zgolj tam, kjer se dialekt in standard nista razlikovala. Večino razlik, ki so se pojavile, lahko pojasnimo, če v kontrastivno analizo vključimo tudi dialekt sodelujočega, kar kaže na to, da je J1 dialekt učencev angleščine pomemben faktor v njihovi angleški izgovorjavi.
|