izpis_h1_title_alt

Delovnoterapevtska obravnava otroka s cerebralno paralizo : diplomsko delo
ID Tratnjek, Eva (Avtor), ID Šuc, Lea (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Groleger Sršen, Katja (Komentor), ID Gričar, Nevenka (Recenzent)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,68 MB)
MD5: BCC8610CCEA627E179B66EEEDF2B81C1

Izvleček
Uvod: Cerebralna paraliza je posledica okvare možganov, ki nastane v prenatalnem, perinatalnem ali postnatalnem razvoju. Najpogostejša oblika je spastična cerebralna paraliza. Otroke s cerebralno paralizo glede na funkcijske zmožnosti razvrščamo s pomočjo različnih sistemov za razvrščanje, na primer glede na zmožnosti grobega gibanja ali glede na funkcijo rok. Veliko otrok s cerebralno paralizo ima težave na področju funkcije rok, kar vpliva na nadaljnji razvoj risanja in pisanja. Eden od ocenjevalnih instrumentov, ki ga lahko uporabimo za oceno, je Ocenjevalni instrument za oceno pripravljenosti na pisanje. Delovni terapevti načrtujejo in izvajajo obravnave ter se pri tem osredotočajo na področja otrokovega delovanja. Namen: Namen diplomskega dela je prikaz delovnoterapevtske obravnave otroka s cerebralno paralizo s težavami na področju grafomotorike, ki je bil vključen v program rehabilitacije na Univerzitetnem rehabilitacijskem inštitutu Republike Slovenije Soča. Metode dela: Opravljen je bil prikaz primera. Pri otroku smo izvedli proces delovne terapije, ki je potekal v obdobju treh tednov, od ponedeljka do petka, 45 minut na dan, skupaj 13 dni. Na začetku smo opravili tri ocenjevanja, ki smo jih ob koncu ponovili. Vmes smo dodatno izvedli dve ocenjevanji brez ponovitve. Uporabili smo ju le za dodatna pojasnila stanja. Rezultati: Deklica je po mnenju starša do zaključka obravnave izboljšala izvedbo in zadovoljstvo z aktivnostjo rezanja s škarjami po črti, sledenja črtam in zapenjanja/odpenjanja gumbov. Pri barvanju in rezanju s škarjami je izboljšala nekaj spretnosti. Naloge s papirjem in svinčnikom je izvedla boljše, vendar ne dovolj dobro, da bi to zadoščalo za višjo oceno. Razprava in zaključek: Ob koncu obravnave je bil dosežek še vedno nizek, pripravljenost na pisanje pa ni bila zadostna. Deklica je usvojila samostojno usedanje na trip-trap stol, prehodila je določeno pot brez pomoči ter se samostojno vključevala v delovnoterapevtske obravnave brez mamine prisotnosti. Za boljši dosežek bi bilo potrebno nadaljevati z usmerjenimi delovnoterapevtskimi obravnavami.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:diplomska dela, delovna terapija, otroci s posebnimi potrebami, ocena pripravljenosti na pisanje, grafomotorika, prikaz primera
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:ZF - Zdravstvena fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[E. Tratnjek]
Leto izida:2023
Št. strani:47 str., [13] str. pril.
PID:20.500.12556/RUL-148490 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:615.851
COBISS.SI-ID:162230787 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.08.2023
Število ogledov:1049
Število prenosov:117
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Occupational therapy treatment of a child with cerebral palsy : diploma work
Izvleček:
Introduction: Cerebral palsy is the result of brain damage that occurs during prenatal, perinatal or postnatal development. The most common form is spastic cerebral palsy. Children with cerebral palsy are classified according to functional abilities using different classification systems, for example according to gross motor abilities or according to hand function. Many children with cerebral palsy have problems in the field of hand function which affects further development of drawing and writing. One of the instruments that can be used for assessment is Writing Readiness Inventory Tool In Context. Occupational therapists plan and conduct treatments, focusing on the child's functioning areas. Purpose: The purpose of the thesis is to present the occupational therapy treatment of a child with cerebral palsy with graphomotor skills problems, who was included in the rehabilitation program at the University Rehabilitation Institute of the Republic of Slovenia Soca. Methods: A case report was made. We carried out the process of occupational therapy with the child. The therapy took place over a period of three weeks, from Monday to Friday, 45 minutes a day, for a total of 13 days. In the beginning, we performed three evaluations, which we repeated at the end. In the meantime, we executed two additional evaluations without repetition. We used them only for further explanations of the situation. Results: According to the parent, the girl’s performance and satisfaction improved in tasks such as cutting with scissors along a line, tracing lines and buttoning/unbuttoning by the end of the treatments. She has progressed in colouring and cutting with scissors. She did better on the paper-and-pencil tasks, but not well enough to earn a higher grade. Discussion and conclusion: The final examination results are still poor and the writing readiness is insufficient. The girl managed sitting on the trip-trap chair independently, walked a certain path without help and participated in occupational therapy treatments without her mother's presence. To improve the results, it would be necessary to continue with targeted occupational therapy treatments.

Ključne besede:diploma theses, occupational therapy, children with special needs, assessment of writing readiness, graphomotor skills, case report

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj