izpis_h1_title_alt

Privacy concerns and self-efficacy in e-commerce : testing an extended APCO model in a prototypical EU country
ID Bartol, Jošt (Avtor), ID Vehovar, Vasja (Avtor), ID Bošnjak, Michael (Avtor), ID Petrovčič, Andraž (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (941,74 KB)
MD5: 3EE029D855E1ACB8B894C2962C924244
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1567422323000546 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Privacy concerns are an important factor in internet users’ decisions to participate in e-commerce, defined here as the use of the internet by individuals to purchase goods or services. While various studies have examined how privacy concerns and e-commerce participation are influenced by online shopping self-efficacy, personality traits, or demographic characteristics, these aspects have rarely been examined together in one single explanatory model. Therefore, this paper proposes an integrated model of e-commerce participation based on the APCO model (Antecedents, Privacy Concerns, Outcomes; Smith et al., 2011) in which internet users’ personality traits and demographic characteristics influence their privacy concerns and online shopping self-efficacy, which in turn affect e-commerce participation. The model was tested on a sample of internet users (n = 3,736) in Slovenia, a prototypical EU country in terms of internet use and online shopping. The results from path analysis showed that individuals with greater privacy concerns were less likely to participate in e-commerce, while those with higher online shopping self-efficacy were more likely to do so. Online shopping self-efficacy also reduced privacy concerns and mediated the effect of demographic characteristics on privacy concerns and e-commerce participation. Therefore, a viable strategy to increase e-commerce participation is to increase internet users’ self-efficacy. Moreover, users with different personalities seem to have different coping strategies related to privacy concerns and online shopping self-efficacy. Overall, this study highlights the importance of online shopping self-efficacy for comprehensively analyzing the antecedents and outcomes of privacy concerns in e-commerce.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:Big Five personality traits, privacy concerns, path analysis, self-efficacy, survey, e-commerce
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2023
Št. strani:11 str.
Številčenje:Vol. 60, art. 101289
PID:20.500.12556/RUL-147375 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:342.721:004.738.5:339.162.3(497.4)
ISSN pri članku:1567-4223
DOI:10.1016/j.elerap.2023.101289 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:157488643 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:03.07.2023
Število ogledov:551
Število prenosov:112
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Electronic commerce research and applications
Založnik:Elsevier
ISSN:1567-4223
COBISS.SI-ID:512362777 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:elektronsko poslovanje, spletno nakupovanje, zasebnost, Slovenija

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Program financ.:Young researchers

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0399
Naslov:Internetno raziskovanje

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J5-3100
Naslov:Ovrednotenje verjetnostnih in neverjetnostnih spletnih panelov

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J5-8233
Naslov:Integracija mobilnih naprav v anketno raziskovanje v družboslovju: razvoj celostnega metodološkega pristopa

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J5-9334
Naslov:Uporaba parapodatkov za ocenjevanje kakovosti odgovorov v anketah

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:NI-0004
Naslov:Digitalna transformacija kvantitativnega zbiranja podatkov v družboslovnem raziskovanju: združevanje anketnih podatkov, masovnih podatkov in parapodatkov z namenom proučevanja družbenega vedenja

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj