izpis_h1_title_alt

Uporaba obogatene resničnosti pri pozicioniranju izdelkov in komponent v kontroliranem fizičnem prostoru
ID Gomilšek, Klemen (Avtor), ID Vukašinović, Nikola (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (5,16 MB)
MD5: 5AB6C29237FFD1D1608C399B7EADA6FB

Izvleček
V strojništvu se navodila za proizvodnjo, sestavljanje ali zlaganje večinoma še vedno podajajo z 2D-tehnično dokumentacijo. 3D-modelirniki so nam omogočili razvoj zahtevnejših in kompleksnejših izdelkov v krajšem razvojnem času. Po drugi strani faze izdelave, uporabe in vzdrževanja izdelkov še vedno precej temeljijo na 2D-dokumentaciji, čeprav se je z razvojem pametnih očal povečala priljubljenost obogatene resničnosti v industriji. V nalogi smo raziskali obstoječa orodja, ki bi jih lahko uporabili za prenos 3D-modelov v obogateno resničnost. Podprte datotečne zapise smo primerjali glede na količino informacij (geometrija, izgled, scena), ki jih prenesemo, in ugotovili, da je najboljši zapis .fbx in takoj za njim .obj. Ugotovili smo, da s pomočjo markerjev natančneje pozicioniramo svoje modele. S pomočjo spletne platforme Vuforia smo preizkusili tri različne oznake. Oznake so bile ocenjene glede na njihove značilnosti, kot so kontrast, ponovljivost vzorcev, zapis in bogatost značilk.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:obogatena resničnost, .fbx, Unity3D, Vuforia, marker, CAD
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[K. Gomilšek]
Leto izida:2023
Št. strani:XX, 75 str.
PID:20.500.12556/RUL-147181 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:658.5:004.896:007.52(043.2)
COBISS.SI-ID:156983811 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.06.2023
Število ogledov:642
Število prenosov:126
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Using augmented reality for positioning of products and components in controlled physical space
Izvleček:
In mechanical engineering, instructions for manufacturing, assembly or stacking are still mostly given in 2D technical documentation. 3D modellers have enabled us to develop more complex and sophisticated products in a shorter development time. On the other hand, the manufacturing, use and maintenance phases of products are still very much based on 2D documentation, although the development of smart glasses has increased the popularity of augmented reality in industry. In this thesis, we investigated existing tools that could be used to transfer 3D models into augmented reality. We compared the supported file notations in terms of the amount of information (geometry, appearance, scene) to be transferred and found that the best notation is .fbx, followed by .obj. We have found that markers help us to position our models more accurately. Using the Vuforia web platform we tested 3 different markers. We evaluated the markers according to their characteristics such as contrast, pattern reproducibility, notation and feature richness.

Ključne besede:augmented reality, .fbx, Unity3D, Vuforia, marker, CAD

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj