Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Uporaba svetlobnih slogov v portretni fotografiji
ID
Černetič, Tina
(
Avtor
),
ID
Ahtik, Jure
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Štampfl, Veronika
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(9,81 MB)
MD5: A357B372D30ACDA5B5DFAB2120B2CBC4
Galerija slik
Izvleček
Namen diplomske naloge je bila analiza in opazovanje vpliva obraznih lastnosti na videz fotografije portretiranca, posnete z različnimi osvetlitvenimi stili, ter določitev uporabnosti teh stilov glede na namen fotografije. V teoretičnem delu je predstavljena zgodovina fotografije, lastnosti svetlobe in njihov vpliv na videz fotografije. Prav tako na je na kratko opisana studijska oprema za osvetlitev, nato so predstavljena svetlobna razmerja. Za konec so obširneje pojasnjeni osnovni osvetlitveni stili v portretni fotografiji, ki jih je osem: razdeljena osvetlitev, krožna osvetlitev, Rembrandtova osvetlitev, metuljasta osvetlitev, široka osvetlitev, kratka osvetlitev, osvetlitev zatilja in osvetlitev ozadja. Eksperimentalni del je razdeljen na pet glavnih korakov raziskave, ki se sproti dopolnjujejo. Najprej je določen najboljši vir svetlobe za nadaljnjo raziskavo, nato sledi analiza lastnosti svetlobe in njihovega vpliva na videz obraza na fotografiji. Rezultat naslednjega koraka so fotografije osmih različnih svetlobnih stilov, posnetih z enim virom svetlobe. V nadaljevanju se korak ponovi še enkrat, le da so tokrat glavni svetlobi dodane še tri stranske. S slikami so prikazane postavitve studijskih bliskavic za vsakega od osvetlitvenih stilov. Pridobljene fotografije so tudi podrobno analizirane. Z izvedbo spletne ankete je v zadnjem koraku definirano, kateri osvetlitveni stil je najbolj primeren za določen namen. Štiri najpogostejše namene uporabe portretnih fotografij smo določili sami. Rezultati anketnega vprašalnika, prikazani v četrtem poglavju in pojasnjeni v petem, v večini potrdijo naše hipoteze. Pridobljeni rezultati so lahko uporabni kot smernice pri različnih namenih portretne fotografije.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
portretna fotografija
,
portretni osvetlitveni stili
,
studijska fotografija
,
svetloba
,
namen fotografije
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Organizacija:
NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:
2023
PID:
20.500.12556/RUL-146890
Datum objave v RUL:
15.06.2023
Število ogledov:
655
Število prenosov:
93
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
ČERNETIČ, Tina, 2023,
Uporaba svetlobnih slogov v portretni fotografiji
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 3 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=146890
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Use of lighting techniques in portrait photography
Izvleček:
The purpose of the diploma thesis was to analyze and observe the impact of facial features on the appearance of a subject in a photograph taken with various lighting techniques and to determine the best use of these styles based on the purpose of the photograph. The theoretical part is a brief summary of the history of photography, the properties of light, and their influence on the appearance of a photograph. There is a brief introduction to studio equipment for lighting and lighting ratios. Finally, there is an extensive presentation of the basic lighting techniques in portrait photography. Eight different lighting styles are introduced: split lighting, loop lighting, Rembrandt lighting, butterfly lighting, broad lighting, short lighting, rim lighting, and background lighting. The experimental part is divided into five main steps. In the first step, the best light source for further research is determined, then the impact of properties of light on the appearance of the face in the photograph. The results of the next step are photos of eight different lighting styles taken with one light source. Later, the step is repeated once more, only this time three more side lights are added to the main light. The obtained photos are later analyzed in detail. The images further on, show the studio equipment placement for each of the lighting styles. By conducting an online survey, the last step is to define which lighting style is most suitable for a specific purpose. The four most common uses for portrait photos have been determined by us. The survey results, shown in the fourth chapter and explained in the fifth, mostly confirm our hypotheses. Obtained results can be useful as guidelines for different purposes of portrait photography.
Ključne besede:
portrait photography
,
portrait lighting techniques
,
studio photography
,
light
,
purpose of the photograph
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Geomorfološka analiza slepe doline Brdanska dana
Geomorfološke značilnosti kontaktnega krasa v okolici Dan pri Divači
Geomorfološke značilnosti Vremske doline
Značilnosti površja in podzemlja kontaktnega krasa severozahodnega Matarskega podolja
Kontaktni kras med Kočevsko Reko in Kostelom
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Geomorfološke značilnosti krasa na stiku med apnencem in dolomitom v Sloveniji
Nazaj