izpis_h1_title_alt

Odnos študentov zdravstvenih smeri do dojenja po prvem letu otrokove starosti
ID Hribar, Irena (Avtor), ID Vettorazzi, Renata (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (291,45 KB)
MD5: 44C7A57292849A69414BE03C6F0CDE6E
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite http://www.slovenskapediatrija.si/pdf_datoteka?revija=1058&clanek=1415 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Izhodišča: Svetovna zdravstvena organizacija priporoča izključno dojenje prvih šest mesecev otrokove starosti in nato ob dopolnilni prehrani dojenje do drugega leta otrokove starosti ali dlje, če to ustreza ženski in otroku. V literaturi zasledimo, da ženske poročajo o pritiskih, naj z dojenjem prenehajo do prvega leta otrokove starosti. V raziskavi smo želeli ugotoviti, kakšno mnenje imajo o dojenju po prvem letu študenti zdravstvenih smeri na Zdravstveni fakulteti Univerze v Ljubljani. Metode: Uporabili smo kvantitativno, neeksperimentalno metodo raziskovanja. Odgovore smo pridobili s pomočjo strukturiranega vprašalnika na vzorcu 250 študentov. Za analizo podatkov smo uporabili opisno statistiko, Pearsonov korelacijski koeficient, Welchov t-test in test ANOVA. Rezultati: Ugotovili smo, da študenti, ki imajo več znanja, bolje sprejemajo dojenje po prvem letu starosti in imajo o dojenju bolj pozitivna čustva. Od vseh študijskih smeri imajo največ znanja o dojenju študenti smeri babištvo, med študenti ostalih študijskih smeri pa ni statistično značilnih razlik. Zaključek: Če želimo ustvariti optimalne pogoje za ženske, ki bi rade dojile dlje, je potrebno, da imajo zdravstveni delavci ustrezno znanje o koristih, ovirah, priporočilih in težavah, povezanih z dojenjem po prvem letu otrokove starosti. Te vsebine bi morale biti obvezno vključene v dodiplomske in podiplomske kurikulume zdravstvenih delavcev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:dojenje., študenti, odnos, znanje
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:ZF - Zdravstvena fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:07.03.2023
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 35-42
Številčenje:Letn. 30, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-145621 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:618.63
ISSN pri članku:1318-4423
DOI:10.38031/slovpediatr-2023-1-06 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:150465539 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:26.04.2023
Število ogledov:555
Število prenosov:100
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Slovenska pediatrija. revija Združenja pediatrov Slovenije in Združenja specialistov šolske in visokošolske medicine Slovenije
Skrajšan naslov:Slov. pediatr.
Založnik:[Združenje pediatrov Slovenije, Združenje specialistov šolske in visokošolske medicine Slovenije]
ISSN:1318-4423
COBISS.SI-ID:43052032 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-NC 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo, vendar uporabniki ne rabijo upravljati materialnih avtorskih pravic na izpeljanih delih z enako licenco.
Začetek licenciranja:07.03.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Attitudes of healthcare students towards breastfeeding after the first year of child’s age
Izvleček:
Introduction: The World Health Organisation recommends exclusive breastfeeding for the first six months of the child’s age and then, with complementary feeding, breastfeeding until the child’s second year, or longer if this suits the woman and the child. In the literature, women report pressure to stop breastfeeding by the first year of the child’s life. In this study, we wanted to find out how healthcare students at the Faculty of Health Sciences at the University of Ljubljana feel about breastfeeding after the first year. Methods: We used a quantitative, non-experimental research method. The answers were obtained by means of a structured questionnaire on a sample of 250 students. For data analysis, descriptive statistics, Pearson’s correlation coefficient, Welch’s t-test and ANOVA test were used. Results: We found that students who have more knowledge have better acceptance of breastfeeding after the first year of age and have more positive feelings about breastfeeding. Of all the study fields, midwifery students have the most knowledge about breastfeeding, while there are no statistically significant differences between students of other study fields. Conclusion: To create optimal conditions for women who want to breastfeed for longer, it is necessary that health professionals have adequate knowledge about the benefits, barriers, recommendations and problems associated with breastfeeding after the first year of the child’s age. These topics should be compulsorily included in undergraduate and postgraduate curricula.

Ključne besede:breastfeeding, students, attitudes, knowledge

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj