izpis_h1_title_alt

Psihološki avtoportret kot likovna naloga : magistrsko delo
ID Naveršnik, Andreja (Avtor), ID Kemperl, Metoda (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (9,81 MB)
MD5: 9EDC75482CB583DF9D7A0753C08FFC9E

Izvleček
V magistrskem delu sem raziskovala, ali avtoportreti otrok odražajo njihove osebnostne lastnosti. Ugotavljala sem ali se v likovni nalogi avtoportret izražata osebnostna tipa introvertiranost in ekstravertiranost. V učnem procesu sem se osredotočila na didaktični pristop, pri katerem se poleg likovnega ustvarjanja vključi tudi poglobljeno spoznavanje likovne umetnosti v povezavi z likovno nalogo. Pri analizi likovnih nalog sem bila pozorna na otrokovo izvirnost, upoštevanje navodil ter uporabo barve in oblike. Za raziskavo sem uporabila kvalitativni raziskovalni pristop. V teoretičnem delu magistrske naloge sem se poglobila v zgodovino avtoportreta. Posebej sem izpostavila psihološke avtoportrete. Nato sem predstavila psihologijo barve in oblike, psihologijo osebnosti ter psihološko vrednost avtoportreta. Zadnje poglavje sem posvetila še članku, ki govori o kurikularni prenovi slovenskega učnega načrta za likovno umetnost, pri čemer sem izpostavila nekaj pomembnih problematik s tega področja. Empirični del je obsegal raziskavo, ki sem jo izvedla z dvema skupinama osnovnošolskih otrok, starih od 12 do 15 let. V prvem delu raziskave sem kontrolni skupini predstavila avtoportret, tako kot bi ga spoznali pri predmetu likovne umetnosti. V drugem delu sem eksperimentalni skupini predstavila isti motiv, vendar sem v predstavitev vključila več psiholoških avtoportretov in več pozornosti namenila spoznavanju umetnin. Rezultati raziskave so pokazali bistvene razlike pri uporabi drugačnega didaktičnega pristopa. Ena izmed pomembnejših ugotovitev raziskave je, da je v kurikulum treba vključiti tudi poglobljeno spoznavanje in doživljanje umetnosti. Moje magistrsko delo prinaša nova znanstvena spoznanja, saj takšna raziskava v Sloveniji še ni bila izvedena.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:psihološki avtoportret, barva in oblika, otrokova osebnost, introvertiranost, ekstravertiranost
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[A. Naveršnik]
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (86 str.))
PID:20.500.12556/RUL-144960 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:7:37.015.31(043.2)
COBISS.SI-ID:146690819 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.03.2023
Število ogledov:627
Število prenosov:63
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Psychological Self-Portrait as an Art Task
Izvleček:
In my master's thesis, I explored whether or not children's self-portraits mirror their personality traits. I studied whether the self-portrait art task could express the two personality types introversion and extraversion. I decided to implement a specific didactic approach. To the normal art-making activities in the learning process, I added a thorough study of art history. While analyzing children's art works, I was attentive to how children express themselves in paintings, to their originality and use of colours and shapes. To research this occurrence, I used a qualitative research approach. In the theoretical part of my master's thesis, I defined the concept of self-portrait and how self-portrait developed over time. I focused on self-portraits that reflected artist's psychological aspect. From a psychological point of view, I presented colour and shape psychology, personality psychology, and the psychological value of self-portrait. The last chapter was dedicated to discussing an article about the curricular reform of art education in Slovenia, which was also linked to my research. Lastly, the empirical part of my thesis included research that I conducted with two groups of primary school children, between the ages of 12 and 15. In the first phase of my research, the control group learned about self-portrait like they would in an art education class. The experimental group learned the same motif in the second phase, but I included more psychological self-portraits, with a special emphasis on art history integration. My research findings show that using this specific didactic approach results in significant changes. Therefore, a key finding is extensive integration of art history in the art education curriculum. No such research was conducted in Slovenia; therefore, my master's thesis will bring new scientific discoveries.

Ključne besede:psychological self-portrait, colour and shape, child’s personality, introversion, extraversion

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj