izpis_h1_title_alt

Senzibilnost za kulturne vsebine kot kompetenca učiteljev in učiteljic angleščine : magistrsko delo
ID Tavčer, Tajda (Avtor), ID Kos, Živa (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Skela, Janez (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Želježič, Mirjana (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,33 MB)
MD5: CABC33514FE3DD27C06829FC0F98C28C

Izvleček
Komunikacijski pristop je zaradi globalno povezanega sveta začel prodirati v zgradbo angleščine kot tujega jezika (ATJ) v slovenskih javnih osnovnih šolah. Tako so se jezikovnim vsebinam pridružile tudi kulturne, ki predstavljajo pomemben vidik poučevanja angleščine. Magistrsko delo kulturne vsebine (proizvode, prakse, prepričanja) opredeljuje kot vsebinsko znanje, ki ga morajo posedovati učitelji in učiteljice angleščine, da lahko uspešno dosegajo cilje učnega načrta za angleščino, med katerimi je navedeno tudi razvijanje kulturne zavesti pri učencih in učenkah. Delo raziskuje kulturne vsebine v učbeniku in njihovo pojmovanje med učitelji in učiteljicami angleščine. Prav tako analiziramo rekontekstualizacijo teh vsebin v oblike, pojmljive učencem in učenkam na ravni učbenikov za angleščino in na ravni učiteljev in učiteljic angleščine. Za namene vpogleda v problematiko smo predstavili koncepte, analizirali kulturne vsebine v učbenikih za angleščino in opravili intervjuje. Analiza učbenikov nam služi kot objektivni pregled kulturnih vsebin, ki se obravnavajo pri pouku. Intervjuji so bili izvedeni z osmimi učiteljicami in učiteljem angleščine v slovenskih javnih osnovnih šolah, ki poučujejo od šestega do devetega razreda. Vprašanja smo strukturirali tako, da smo pridobili informacije o učiteljevih in učiteljičinih dispozicijah in njihovim kulturnem kapitalu (v utelešeni in institucionalizirani obliki). Ugotovitve smo po tem povezovali z rekontekstualizacijo na mikro ravni ter predstavili, kako dispozicije in kulturni kapital vplivajo na razvijanje senzibilnosti za kulturne vsebine. Glavni namen raziskovalne naloge je pokazati, zakaj bi senzibilnost za kulturne vsebine morala biti tematizirana kot kompetenca učiteljev in učiteljic angleščine na predmetni stopnji javnih osnovnih šol.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:angleščina kot tuji/drugi jezik, učitelji in učiteljice angleščine, kulturne vsebine, kulturni kapital, rekontekstualizacija, osnovna šola
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[T. Tavčer]
Leto izida:2023
Št. strani:125 str.
PID:20.500.12556/RUL-144783 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:[37.011.3-051:811.111]:316.72
COBISS.SI-ID:147924739 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.03.2023
Število ogledov:961
Število prenosov:114
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Sensibility to Cultural Content as a Competence of Teachers of English
Izvleček:
English as a foreign/second language (ESL) in Slovenian primary schools has been strongly influenced by communicative competence based teaching. As such, cultural content in ESL classrooms has become significantly more important in recent years. This MA thesis presents cultural content (products, practices, perspectives) as the content knowledge teachers of English (in Slovenian primary schools) need to acquire to be able to reach the goals presented in the curriculum for ESL. The work analyses the cultural content in textbooks as well as how teachers of English perceive and define them in their classrooms. As part of this, we also analyse the recontextualisation of cultural content into forms of knowledge being taught to students. We take a look at recontextualisation at a macro level (textbook analyses) and micro level (interviews). The textbook analyses provides an objective representation of cultural content in ESL. The interviews were carried out with eight interviewees who are teachers of English in Slovenian primary schools, teaching from grade six to nine. We have devised the questions to acquire information on the teachers' dispositions and cultural capital (in its embodied and institutionalised state). The findings have then been viewed through the concept of recontextualisation on the micro level to see how dispositions and cultural capital influence the development of sensibility to cultural content. The goal of the MA thesis is to highlight why sensitivity to cultural content should be discussed as an important competence for ESL teachers in primary schools.

Ključne besede:English as a foreign/second language, teachers of English, cultural content, cultural capital, recontextualisation, primary school

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj