Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Art and rebellion : the struggle for freedom and autonomy at the Ljubljana 2020/2021 protests
ID
Grafenauer, Petja
(
Avtor
),
ID
Tepina, Daša
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(6,07 MB)
MD5: 7A248EB4F5FB2E0BF784D0155ECAD199
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09528822.2022.2132025
Galerija slik
Izvleček
The aim of this article is to document, contextualise, and theorise the rebellious actions carried out by artists in Slovenia in 2020–2021, and to present these actions as a continuation of the avant-garde movements of the twentieth century. We focus on the diverse actions and protests carried out by a strong alliance of artists, anti-capitalists, anti-fascists, ecological movements, and other civil structures that continue to challenge the oppressive autocratic powers. When art becomes confrontational, it fights for its autonomy and its production can achieve an aesthetic revolutionary potential. So when it demands the impossible, it fights for its space and position and becomes life itself, it becomes avant-garde. We could therefore say that the politics of aesthetics has a way of producing its own politics, proposing to re-arrange politics, re-configure art as a political issue or assert itself as true politics.
Jezik:
Angleški jezik
Ključne besede:
protests
,
autonomous zones
,
visual art
,
Petja Grafenauer
,
Daša Tepina
,
bike protests
,
Ljubljana
,
ADDK
,
autonomous factory Rog
,
protest art
,
Slovenian art
,
social movements
,
COVID-19 pandemic
,
autonomy
,
aesthetic revolutionary potential
Vrsta gradiva:
Članek v reviji
Tipologija:
1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:
ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Status publikacije:
Objavljeno
Različica publikacije:
Objavljena publikacija
Leto izida:
2022
Št. strani:
Str. 409-428
Številčenje:
Vol. 36, no. 5
PID:
20.500.12556/RUL-143954
UDK:
7.01:316.485.22
ISSN pri članku:
1475-5297
DOI:
10.1080/09528822.2022.2132025
COBISS.SI-ID:
127341827
Datum objave v RUL:
23.01.2023
Število ogledov:
1238
Število prenosov:
94
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del revije
Naslov:
Third text
Založnik:
Taylor & Francis
ISSN:
1475-5297
COBISS.SI-ID:
521316121
Licence
Licenca:
CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:
Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Sekundarni jezik
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
protesti
,
avtonomne cone
,
vizualna umetnost
Projekti
Financer:
ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
J6-3144
Naslov:
Protesti, umetniške prakse in kultura spomina v postjugoslovanskem kontekstu
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj