izpis_h1_title_alt

Vloga vzgojitelja v govorno-jezikovnem razvoju otrok, katerih slovenščina ni prvi oz. materni jezik : magistrsko delo
ID Ocvirk, Ana (Avtor), ID Skubic, Darija (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,35 MB)
MD5: 6B87E62BB006805ABE854041265F5952

Izvleček
V vrtčevske skupine so vključeni najrazličnejši otroci in naloga vzgojiteljev je, da jih podprejo pri celostnem razvoju in jim omogočijo napredovanje na vseh področjih. V magistrskem delu me je zanimalo predvsem to, kako vzgojitelji vidijo svojo vlogo v govorno-jezikovnem razvoju otrok, katerih materni jezik ni slovenščina. Zanimalo me je, kako so urejene smernice na ravni vrtcev in ali je to področje, kjer so vzgojitelji in vzgojiteljice prepuščeni lastni pobudi. Ugotavljala sem, na kakšne načine si strokovni delavci pomagajo pri delu z otroki, ki ne govorijo slovensko, in kako se soočajo z izzivi. V teoretičnem delu sem predstavila osnove govorno-jezikovnega razvoja in dejavnike, ki imajo vpliv na govorno-jezikovni razvoj. Opisala sem tudi pojme in procese učenja drugega tujega jezika. Raziskala sem smernice in uradne dokumente, ki usmerjajo delo strokovnih delavcev. V empiričnem delu sem predstavila manjšo kvantitativno raziskavo, v okviru katere sem izvedla intervjuje s tremi vzgojiteljicami. Osredinila se se na njihove izkušnje in primere v zvezi z vključevanjem neslovensko govorečih otrok. S pridobljenimi podatki v intervjujih sem podkrepila rezultate kvalitativnega dela raziskave. Z anketnim vprašalnikom sem pridobila odgovore vzgojiteljev na vprašanja o načinih njihovega dela in njihovi vlogi ter ostalih dejavnikih v govorno-jezikovnem razvoju neslovensko govorečih otrok.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:vzgojitelj, predšolski otrok, govorno-jezikovni razvoj, slovenščina kot drugi jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[A. Ocvirk]
Leto izida:2022
Št. strani:V, 65 str.
PID:20.500.12556/RUL-143215 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.2(043.2)
COBISS.SI-ID:133156355 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:08.12.2022
Število ogledov:767
Število prenosov:86
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Role of the Pre-School Teacher in the Speech and Language Development of Children, whose Mother Tongue is not Slovene
Izvleček:
A variety of children form part of kindergarten groups and the role of kindergarten teachers is to support children in their wholesome development and help them progress in every area. In this thesis, I am interested in how kindergarten teachers view their part in speech and language development of children whose mother tongue is not Slovene. I wanted to find out what are the theoretical guidelines and what are the guidelines in different kindergartens. I am interested to see, if in this area kindergarten teachers have to take a lot of self-initiative. In this thesis, I will research the methods teachers use to work with children, who do not speak Slovene yet and how they deal with different challenges. In the theoretical part I described the basics of speech development, different factors which impact it and the concepts of learning second language. I researched the guidelines and official documents, that help kindergarten teachers with their work. In the empirical part, a smaller qualitative research was carried out with the interview of three kindergarten teachers. The focus was on their experiences related to teaching children who do not speak Slovene. The acquired data helped explain the results of the quantitative research (survey). In the survey, a larger number of kindergarten teachers was analysed. The results showed their methods for working with children and their opinion on their role and other factors that contribute to speech development of the children whose mother tongue is not Slovene.

Ključne besede:preschool teacher, preschool child, speech development, Slovene as second language

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj