Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Smernice za vsebinsko označevanje učbenikov in delovnih zvezkov v COBIB.SI
ID
Treven, Maša
(
Avtor
),
ID
Šauperl, Alenka
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Dornik, Ema
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,30 MB)
MD5: 91E247CB16ECB582C456F4D63FE86134
Galerija slik
Izvleček
Zanimalo nas je vsebinsko označevanje učbenikov in delovnih zvezkov ter pravilnost določanja vrstilcev Univerzalne decimalne klasifikacije (UDK) v COBIB.SI. Kot namen in cilj raziskave magistrskega dela smo si zastavili oblikovanje smernic za vsebinsko označevanje takšnih gradiv. Z metodo analize vsebine smo pregledali vse bibliografske zapise, ki opisujejo učbenike ali delovne zvezke, ustvarjene za publikacije, izdane v letu 2020. Z izbrano metodo je bilo v vzorcu prepoznanih devet skupin vzorcev vsebinskega označevanja. Med temi smo se osredotočili na tri najpogostejše, pri katerih smo opisali vzorce vsebinskega označevanja, povzeli napake ter za skupini Učbeniki in Vaje tudi predlagali smernice za enotnejše vsebinsko označevanje. Smernice so sestavljene glede na katalogizacijsko prakso v slovenskem vzajemnem katalogu, predlagane pa so tudi spremembe, ki bi pripomogle k lažjemu razlikovanju med različnimi gradivi. V glavnem vzorcu je 17,5 odstotka zapisov vsebovalo napake v območju vrstilca UDK, najpogostejše napake so se navezovale na nepravilno dodeljevanje glavnih vrstilcev in splošnih privesnih vrstilcev UDK glede na temo opisovanega gradiva. Manj najdenih napak je bilo povezanih z zatipki v znakih in z nepravilnim sestavljanjem vrstilcev UDK. Raziskava potrjuje, da bi bilo s smernicami mogoče doseči bolj konsistentno vsebinsko označevanje. Z opozarjanjem katalogizatorjev na najpogostejše napake pa želimo tudi zmanjšati delež nepravilnosti v katalogu.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
vsebinska obdelava
,
učbeniki
,
delovni zvezki
,
kakovost
,
katalogizacijske napake
,
katalogizacijske smernice
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:
2022
PID:
20.500.12556/RUL-141685
COBISS.SI-ID:
124312835
Datum objave v RUL:
05.10.2022
Število ogledov:
749
Število prenosov:
75
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
TREVEN, Maša, 2022,
Smernice za vsebinsko označevanje učbenikov in delovnih zvezkov v COBIB.SI
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 21 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=141685
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Guidelines for Subject Description of Textbooks and Workbooks in COBIB.SI
Izvleček:
We were interested in the subject description of textbooks and workbooks and the correctness of determining the codes of the Universal Decimal Classification (UDC) in COBIB.SI. As the purpose and goal of the research of the master’s thesis we set ourselves the development of guidelines for the content of such materials. Using the content analysis method, we analysed all bibliographic records describing textbooks or workbooks created for publications published in 2020. Through the selected method, nine groups of subject description patterns were identified in the sample. Among these, we focused on the three most common ones, in which we described subject description patterns, summarized errors, and proposed guidelines for more consistent subject descriptions for the Textbook and Workbook groups. The guidelines are based on the cataloguing practice in the Slovenian union catalogue and some changes have been proposed to help differentiate between different materials. In the main sample, 17. 5 percent of the records contained errors in the field of the UDC with the most common errors being related to incorrect assignments of the main classes and common auxiliaries of the UDC according to the topic of the described material. Fewer errors found were related to typos and the incorrect assembly of UDC codes. The research confirms that more consistent subject description could be achieved with these guidelines. We also hope to reduce the proportion of irregularities in the catalogue by drawing the attention of cataloguers to the most common errors.
Ključne besede:
subject description
,
textbooks
,
workbooks
,
quality
,
cataloging errors
,
cataloging guidelines
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Analiza sodne prakse vročanja v upravnem postopku
Dokazovanje v upravnih postopkih v Sloveniji in v Republiki Hrvaški
Dokazna sredstva v upravnem postopku
Pomen in vloga temeljnih načel v upravnih postopkih
Pravica do izvajanja dokazov v upravnem postopku in upravnem sporu
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Zastopanje stranke v upravnem postopku
Izvršilni naslovi v upravnem postopku
Stranski udeleženec v upravnem postopku
Dokazila v upravnem postopku in v upravnem sporu
Nazaj