Ta študija predstavlja rezultate meritev akustične emisije (AE) in karakterizacijo pri obremenjevanju biokompozitov pri sobnih in nizkih temperaturah, ki jih lahko opazimo v letalski industriji. Uporabljeni so bili senzorji z optičnimi vlakni (FOS), ki lahko prekašajo električne senzorje v zahtevnih delovnih okoljih. Standardne značilke so bile pridobljene iz meritev AE, za pridobivanje globokih značilk iz signalov AE pa je bil uporabljen konvolucijski autoenkoder (CAE). Za izdelavo klasifikatorjev so bile uporabljene različne metode strojnega učenja, vključno z diskriminantno analizo (DA), nevronskimi mrežami (NN) in ekstremnimi učnimi stroji (ELM). Analiza je osredotočena na klasifikacijo izpeljanih AE značilk za razvrstitev izvornega materiala, za ovrednotenje prediktivne pomembnosti izpeljanih značilk in za ovrednotenje zmožnosti uporabljenega FOS za oceno obnašanja materiala v zahtevnih nizkotemperaturnih okoljih. Rezultati kažejo robustnost različnih konfiguracij CAE za izpeljavo globokih zanačilk. Kombinacija klasičnih in globokih značilk vedno bistveno izboljša natančnost klasifikacije. Najboljša klasifikacijska natančnost (80,9 %) je bila dosežena z modelom nevronske mreže in na splošno so kompleksnejši nelinearni modeli (NN, ELM) boljši od enostavnih modelov (DA). Pri vseh obravnavanih modelih izbrane kombinirane značilke vedno vsebujejo tako klasične kot tudi globoke značilke.
|