Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Učenje odgovarjanja na vprašanja v slovenskem jeziku
ID
Logar, Katja
(
Avtor
),
ID
Robnik Šikonja, Marko
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(528,59 KB)
MD5: 84B397C9E0AB78BF2030EF24D608D0F4
Galerija slik
Izvleček
Odgovarjanje na vprašanja je pomembna in pogosto naslovljena naloga obdelave naravnega jezika v angleščini. Jezikom z manj viri, kakršna je slovenščina, je namenjeno manj pozornosti. V tem delu uporabimo enega izmed uspešnih angleških pristopov, poimenovanega UnifiedQA, in preizkusimo njegovo delovanje za slovenski jezik. Naučimo generativni model za odgovarjanje na vprašanja, ki pokriva štiri različne tipe vprašanj - da/ne, večizbirni, abstraktni in ekstraktivni tip. Za učenje uporabimo obstoječe podatkovne zbirke BoolQ, COPA, MultiRC in SQuAD 2.0 ter strojno prevedemo podatkovno zbirko MCTest. Pokažemo, da je splošni model sposoben odgovarjati na vprašanja v različnih formatih, saj deluje vsaj tako dobro kot namenski modeli, z vnosom angleškega znanja pa rezultate še izboljšamo.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
generativno odgovarjanje na vprašanja
,
slovenski jezik
,
globoke nevronske mreže
,
arhitektura transformer
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Leto izida:
2022
PID:
20.500.12556/RUL-140005
COBISS.SI-ID:
122046723
Datum objave v RUL:
09.09.2022
Število ogledov:
1870
Število prenosov:
247
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
LOGAR, Katja, 2022,
Učenje odgovarjanja na vprašanja v slovenskem jeziku
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 5 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=140005
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Learning question answering in Slovene language
Izvleček:
There have been many studies in the field of question answering for English language. Less attention has been devoted to low-resource languages, such as Slovene. In this work, we use one of successful English approaches, named UnifiedQA, and test its viability for Slovene language. We finetune a generative model for question answering, covering four different question formats - yes/no, multiple choice, abstractive and extractive format. For finetuning, we use existing datasets BoolQ, COPA, MultiRC and SQuAD 2.0 and machine translate the MCTest dataset. We show that a general model is capable of answering questions in different formats at least as well as specialized models. The results are further improved using examples in English language.
Ključne besede:
generative question answering
,
Slovene language
,
deep neural networks
,
transformer architecture
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Poučevanje kitare v predšolskem obdobju
Procesne dileme upravne pritožbe v Sloveniji in primerjava s Hrvaško
EKONOMSKI VIDIK DRUŽINSKE POLITIKE V SLOVENIJI IN PRIMERJAVA S HRVAŠKO
Trg zemeljskega plina v Sloveniji in primerjava s Hrvaško
Davčni nadzor v Sloveniji in primerjava s Hrvaško
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Davčna agresivnost v soodvisnosti z managementom znanja
Vpliv Tomaža Šegule na razvoj slovenske kitarske pedagogike
Primerjava slovenskega glasbenega šolstva z glasbenim šolstvom držav članic Evropske unije
Ponudba bančnih storitev na slovenskem trgu za prebivalstvo - poudarek na elektronskem bančništvu v primerjavi s Hrvaško in Avstrijo
Primerjava poučevanja glasbene vzgoje v Sloveniji in na Portugalskem
Nazaj