Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
2.5D paralaksa v fotografiji
ID
Božnik, Katja
(
Avtor
),
ID
Gabrijelčič Tomc, Helena
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Štampfl, Veronika
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(5,18 MB)
MD5: C2D4235D2CED9B34A977352005B2D6B0
Galerija slik
Izvleček
Za diplomsko delo je bil izdelan videoposnetek za objavo na družbenem omrežju Instagram z uporabo 2.5D paralakse v fotografiji. V teoretičnem delu je predstavljena teorija fotografije, katere razumevanje je pomembno predvsem v začetnih fazah dela, da vemo, kako doseči želene rezultate z izbiro pravih nastavitev. Razloženo je, kaj je paralaksa in na katerih drugih področjih je uporabljena v naravi, znanosti in umetnosti. Razloženo je tudi, kaj je 2.5D paralaksa in uporaba kamere v tem kontekstu. Opisani so oblikovanje gibanja s pomočjo premikanja kamere v 3D prostoru in dodatni učinki ter tehnike za poudarjanje gibanja, kar je pomembno za pripravo končnega predstavitvenega videoposnetka. Na koncu so podani še primeri uporabe 2.5D paralakse. V eksperimentalnem delu je prva faza zajemanje fotografij. V tem delu, podkrepljenim z znanjem o teoriji fotografije, s fotoaparatom na stojalu zajamemo kakovostne fotografije, ki so primerne za nadaljnjo obdelavo. Druga faza je obdelava fotografije v programih Adobe Lightroom Classic, kjer so fotografije po potrebi združene in kjer je opravljena barvna korekcija, ter Adobe Photoshop, kjer so odpravljene nepravilnosti na fotografiji in razrezane ter dorisane posamezne plasti. V tretji fazi postavimo plasti v 3D prostor v programu Adobe After Effects. V četrti fazi so opisani postopki za izdelavo predstavitvenega videoposnetka v programu Adobe After Effects, za katero sledi še zadnja faza izvažanja končnega videoposnetka s programom Adobe Media Encoder in objava na družbenem omrežju Instagram. V rezultatih in razpravah je komentirana uspešnost končnega izdelka ter izvedba vsake posamezne faze kot tudi izzivi, ki so se pojavili tekom dela. Končni videoposnetek je primerjan z izdelki drugih avtorjev. Dodan je tudi slikovni material končnega izdelka in povezava do objave na Instagramu. V zaključkih je ovržena hipoteza in podani so predlogi za nadaljevanje dela.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
2.5D
,
paralaksa
,
fotografija
,
video
,
oblikovanje gibanja
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Organizacija:
NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:
2022
PID:
20.500.12556/RUL-139425
Datum objave v RUL:
02.09.2022
Število ogledov:
676
Število prenosov:
111
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
BOŽNIK, Katja, 2022,
2.5D paralaksa v fotografiji
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 4 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=139425
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
2.5D parallax in photography
Izvleček:
In this thesis a video with 2.5D parallax in photography was created and posted on Instagram. The theoretical part introduces the theory of photography, which is important to understand, especially in the initial stages of work, to achieve desired results by choosing the right settings. It explains what parallax is and in which other fields in nature, science and art it is used. It also explains what 2.5D parallax is and the use of camera in this context. Motion design is described by moving the camera in 3D space, as well as additional effects and techniques to accentuate motion, which is important for creating the final presentational video. Finally, examples of the use of 2.5D parallax are given. Experimental part consists of five phases. First phase is capturing photos. In this phase we use our understanding of the theory of photography to capture appropriate photographs with a camera on a tripod. In the second phase we edit the photos, first by using Adobe Lightroom and then Adobe Photoshop. Here we merge photos, correct the colour, the imperfections, and we cut and refine the individual layers. The third phase involves positioning layers in 3D space in Adobe After Effects. The fourth phase describes the procedures for creating the final presentational video in Adobe After Effects, followed by the fifth and final phase where the final video is exported using Adobe Media Encoder and posted on Instagram. In Results and Discussions section, the success of the final video and of each phase is commented on, as well as any challenges encountered during the process. The final video is compared to products of other authors. Visual material and link to the final product are added. The hypothesis is challenged and refuted, followed by suggestions for continuing the work.
Ključne besede:
2.5D
,
parallax
,
photography
,
video
,
motion design
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Politično-pravne in varnostne razsežnosti vzpostavitve kosovskih oboroženih sil
Modernizacija oboroženih sil Ruske federacije v okviru reform Vladimirja Putina kot odgovor na sodobne varnostne izzive
Pripadnice oboroženih sil na mednarodnih operacijah in misijah
Obnova iraških varnostnih sil po letu 2003
Nacionalna in mednarodna varnost
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Vloga oboroženih sil v času evropske migrantske krize
Nazaj