Članek predstavlja analizo ugotovitev fokusnih skupin, v katerih so znanstveniki in praktiki s področja visokega šolstva iz različnih delov sveta razpravljali o raziskovalnih problemih na visokošolskem polju. V razpravi so upoštevali kompleksnost sodobnih teženj deglobalizacije in spreminjajočih se značilnosti globalizacije. Natančneje, v članku ponujamo sistematični pregled idej, ki so jih razvili udeleženci fokusnih skupin iz različnih delov sveta, ko so razpravljali o internacionalizaciji, globalizaciji in evropeizaciji na visokošolskem polju. Udeleženci fokusnih skupin so se strinjali, da: 1) so teoretične definicije, katere uporabljajo znanstveniki in praktiki, družbeneno konstruirane na pristranski način (v korist anglo-severnoameriškega zornega kota); 2) znanstveno raziskovanje (še posebej konceptualne opredelitve) morajo bolje upoštevati kontekstualnost in dinamiko časa in prostora; 3) raziskovanje na področju visokošolskega polja je v fazi, ko je za nadaljnji napredek teoretiziranja in dela praktikov potreben nov val teoretično dodelanega in metodološko bolj striktnega globalnega vala empiričnega raziskovanja.
|