Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Primerjava sistemov fizikalno osnovanih materialov
ID
HIRCI, NEJC
(
Avtor
),
ID
Bohak, Ciril
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(12,64 MB)
MD5: 6685BBFFF0DD228284336299AFE667FE
Galerija slik
Izvleček
V okviru diplomske naloge smo analizirali obstoječe sisteme fizikalno osnovanih materialov in nove raziskave na področju ter implementirali svoj dodatek za Blender s tremi različnimi pristopi. Pristop Algorithmic je temeljil na razpoložljivih orodjih v programu Blender, pristopa MaterialGAN in NeuralMaterial pa sta izkoriščala različne modele strojnega učenja. Po implementaciji dodatka smo izpeljali uporabniško študijo, s katero smo želeli oceniti primernost in enostavnost uporabe posameznih pristopov. Tekom študije so sodelujoči izpolnjevali anketo, ki je zajemala standardizirane vprašalnike SUS (angl. System Usability Scale) za ocenjevanje uporabnosti pristopov. Z vsakim pristopom so uporabniki reševali nalogo, v kateri so morali zapolniti pripravljeno 3D sceno z materiali, čim bolj podobnimi materialom v ciljni sceni. Merili smo hitrost in natančnost rešenih nalog ter spremljali komentarje uporabnikov tekom študije. Po analizi rezultatov smo ugotovili, da so se vsi trije pristopi izkazali za izjemno uporabne, a iz različnih razlogov. Pristopa MaterialGAN in NeuralMaterial ponujata dobre razširitve obstoječih pristopov z iterativnim načinom dela in pridobivanjem prepričljivih materialov iz fotografij z bliskavico, pristop Algorithmic pa je mnogo hitrejši in bolj enostaven za uporabo, čeprav v primerjavi z obstoječimi pristopi ponuja manj novih funkcionalnosti.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
fizikalno osnovani materiali
,
uporabniška študija
,
račualniška grafika
,
fizikalno osnovano upodabljanje
,
strojno učenje
,
Blender
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Leto izida:
2022
PID:
20.500.12556/RUL-138600
COBISS.SI-ID:
117249283
Datum objave v RUL:
02.08.2022
Število ogledov:
944
Število prenosov:
137
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
HIRCI, NEJC, 2022,
Primerjava sistemov fizikalno osnovanih materialov
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 14 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=138600
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Comparison of physically based material systems
Izvleček:
In this thesis, we have analyzed available systems of physically-based materials along with the latest studies in its field. We used the findings of our analysis to develop a Blender add-on with three different approaches for authoring materials. The first approach, Algorithmic, used only available tools in Blender, while the other two approaches, MaterialGAN and NeuralMaterial, used machine learning models. We performed a user study of our implementations, in which we focused on the usability and ease of use of each approach. For this, we used a form, which included the SUS (System Usability Scale) questionnaire. With each of the approaches, users had to perform a task in which they tried to fill a blank 3D scene with materials as similar as possible to those in the target 3D scene. During the study we measured the average task solving time along with the accuracy of user solutions and users' comments about their experience. The results showed that all three approaches have proved extremely useful to the users, but each for different reasons. Both MaterialGAN and NeuralMaterial offered new additions with an iterative workflow and easier extraction of materials directly from flash photos, while Algorithmic was much faster and easier to use, but lacked new worthwile improvements.
Ključne besede:
physically-based materials
,
user study
,
computer graphics
,
physically-based rendering
,
machine learning
,
Blender
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Medosebni odnosi v timu radioloških inženirjev
Identifikacija stresorjev na področju dela radioloških inženirjev
Radiološki inženirji kot dnevni migranti v Avstriji
Uporaba medicinskega ultrazvoka za nemedicinske namene
Vpliv kompresijske sile pri mamografskem slikanju
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Ni podobnih del
Nazaj