izpis_h1_title_alt

Napake dijaškega pisanja : vrednotenje slovnično-pravopisnih napak v šolskih esejih
ID Krapš Vodopivec, Irena (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,39 MB)
MD5: 9399D04C649A7521143D7A4F00887C8D
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-38/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Na maturi iz materinščine v zadnjih desetih letih dijaki na državni ravni komaj dosegajo oceno dobro. Vzroke za neuspeh na maturi sem iskala na več ravneh; več časa sem namenila samostojnemu tvorjenju besedil in analizi napak ter poskusila pri posredovanju teorije jezika izhajati iz konkretnih besedil dijakov. Oblikovala sem sistem jezikovnih napak po pomembnosti z vidika uresničitve sporazumevalnega namena. Temu sem prilagodila tudi vrednotenje rezultatov dijakove produkcije. Po prilagojenem sistemu ocenjevanja (in podajanja snovi) dijaki dosegajo boljše rezultate, kar pomeni tudi višjo raven pismenosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, materinščina, gimnazija, jezikovna zmožnost, vrednotenje znanja, slovnično-pravopisne napake, šolski esej
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
Št. strani:Str. 513-521
PID:20.500.12556/RUL-138272 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6\'271.1:373.5
DOI:10.4312/Obdobja.38.513-521 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:44897795 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.07.2022
Število ogledov:782
Število prenosov:117
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenski javni govor in jezikovno-kulturna (samo)zavest
Uredniki:Hotimir Tivadar
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2019
ISBN:978-961-06-0259-0
COBISS.SI-ID:302184960 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:38
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Over the last decade, on the national level, the performance of students in the mother tongue in the matura (baccalaureate) examination has been below grade 3. The author examined the causes for this underachievement at several levels; more lesson time was devoted to autonomous production of written discourse. In addition, a portfolio system was introduced to monitor individual student's production and to analyse their mistakes. Students' own texts served as a basis for the presentation of the theory of language. With regard to the fulfilment of the communicative purpose, a system of language errors was developed and the assessment of the achievement of the student production was adapted. The experiment has shown that the students not only achieve better results if taught and assessed according to the adapted system, but they also acquire a higher level of literacy.

Ključne besede:Slovenian, native language, grammar school, language competence, assessment, grammar and orthographical errors, school essay

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj