Ocena prepustnosti krožišč je bila tema vrste raziskav v zadnjih desetletjih. Večina analiz bazira na empiričnih ali analitičnih modelih (npr. teorija sprejemljivih vrze-li), pri čemer upošteva različne vrste konfliktnih tokov (vhodni, krožni in izhodni tokovi). Vozniki na izvozu la-hko upoštevajo ali pa ne upoštevajo pravila obvezne up-orabe desnega smernega kazalca. Glede na pregledano literaturo vpliv voznikov, ki ne upoštevajo tega pravila, na prepustnost krožišča, ni dobro raziskan. Zato smo se odločili razviti analitični model, ki upošteva tudi del iz-voznega prometnega toka. Ta model nadgrajuje model Brilon-Wu. Predlagani model je bil preverjen z uporabo “kvazi” opazovanih podatkov, ki so bili generirani z up-orabo mikroskopskih simulacij. Rezultate smo primerjali z rezultati empiričnih modelov Bovy in Yap ter z anal-itičnim modelom Brilon-Wu za enopasovna krožišča. Z uporabo RMSE in regresijske analize smo dokaza li, da predlagani model daje boljše rezultate kot do sedaj upo-rabljani modeli.
|