Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Uravnavanje čustev med učenjem
ID
Kalin, Anja
(
Avtor
),
ID
Juriševič, Mojca
(
Mentor
)
Več o mentorju...
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/7240/
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,24 MB)
MD5: 02AF64AB78E325F369825C733C7D0AAD
Galerija slik
Izvleček
Glavni namen pričujočega magistrskega dela je bil ugotoviti, kako učenci uravnavajo svoja čustva med učenjem. Zanimalo nas je, koliko so učenci zmožni uravnavanja čustev, katere strategije za to uporabljajo, kako se učijo uravnavanja čustev ter kako čustveno uravnavanje vpliva na njihovo učenje. V teoretičnem delu magistrskega dela so opredeljena čustva in njihov razvoj, opisani so proces in strategije uravnavanja čustev, vse to pa je umeščeno tudi v vzgojno-izobraževalni kontekst. V empiričnem delu smo za raziskavo uporabili kvantitativni pristop in na vzorcu 112 učencev 4. in 9. razreda s pomočjo kombiniranega vprašalnika odgovarjali na zastavljena raziskovalna vprašanja. Pridobljene rezultate smo kvantitativno statistično analizirali, pri odgovorih na odprta vprašanja smo izvedli analizo vsebine. Rezultati raziskave so pokazali, da imajo učenci prav dobro razvito zmožnost uravnavanja čustev, kar podobno tudi samoocenjujejo, pri tem pa imajo nekoliko višjo zmožnost četrtošolci v primerjavi z devetošolci. Pokazali so tudi prevladujoče strategije, ki jih učenci uporabljajo za uravnavanje lastnih čustev med učenjem (predvsem preusmeritev pozornosti ter preoblikovanje odziva), razlike v uporabljenih strategijah glede na starost ter vpliv zmožnosti uravnavanja čustev na učenje – ta je imela pozitiven vpliv pri doživljanju pozitivnih čustev (veselje) ter negativnega pri doživljanju negativnih čustev (žalost, jeza). Menimo, da rezultati raziskave lahko prispevajo k ozaveščanju o pomembnosti vključevanja čustev v pouk in k sistematičnemu učenju strategij uravnavanja čustev z namenom vpliva na procese učenja, odnose in druga področja življenja učencev.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
čustva
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2022
PID:
20.500.12556/RUL-137766
COBISS.SI-ID:
113010691
Datum objave v RUL:
01.07.2022
Število ogledov:
1408
Število prenosov:
209
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KALIN, Anja, 2022,
Uravnavanje čustev med učenjem
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 21 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=137766
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Emotion regulation during learning
Izvleček:
The main purpose of the master's thesis was to find out how students regulate their emotions during learning. We were interested to learn how capable the students are of regulating their emotions, which strategies they use to do so, how they learn emotion regulation, and how the emotion regulation influences their learning. In the theoretical part of the master's thesis, we defined emotions and their development, described the process and strategies of emotion regulation, and integrated all of this into the educational context. In the empirical part, we used a qualitative research paradigm on a sample of 112 students of the 4 th and 9th grade. We used a combined questionnaire to answer our research questions. The results obtained were analysed using quantitative statistics, while content analysis was used when analysing the answers to the open-ended questions. The results showed that students have a highly developed ability of regulating their emotions, which they self-evaluate similarly, with a somewhat better developed ability in 4th graders compared to 9th graders. The results also showed the predominate strategies the students use to regulate their own emotions during learning (mainly attention deployment and response regulation); the differences in the strategies used based on age; and the influence of the ability of emotion regulation on their learning – it had a positive influence while experiencing positive emotions (joy) and a negative one while experiencing negative emotions (sadness, anger). We believe the results of our research can contribute to raising awareness of the importance of integrating emotions into the learning process, and of systematic teaching and learning of the strategies of emotion regulation, with the purpose of influencing the learning processes, relationships, and other areas of students' lives.
Ključne besede:
emotions
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Doživljanje in uravnavanje čustev pri socialnih pedagoginjah zaposlenih v osnovni šoli
Intenzivnost doživljanja čustev in njihovo uravnavanje pri učiteljih razrednega pouka
Razvijanje strategij uravnavanja jeze pri učencih v razredu
Strategije uravnavanja čustev in splošno zdravje pri učiteljih razrednega pouka
Učiteljevo izražanje jeze v razredu ter pedagoški in socialno-čustveni vidiki poučevanja
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Vloga socialnega pedagoga pri spodbujanju razvoja čustvene inteligentnosti učencev
Čustva in prehranjevanje
Vloga poimenovanja čustev in čustvene diferenciacije pri regulaciji negativnega afekta
Čustvena inteligentnost zaposlenih v podjetju Lipnik, d. o. o.
Učne strategije
Nazaj