V tem magistrskem delu smo raziskovali uspeh učencev pri besedotvornih nalogah, ki temeljijo na kratki zgodbi Donalda Barthelmeja, The School. Ob enem smo preučevali, ali ima lahko učenje besedotvorja prek uporabe kratkih zgodb pozitiven vpliv na razumevanje besedotvornih postopkov. Iz literature je razvidno, da je književnost praviloma koristna za učence, še posebej zaradi svoje jezikovne avtentičnosti in učinka, ki ga ima na učenčevo jezikovno usposobljenost, usvajanje besedišča, motivacijo, kulturno zavest in kognicijo.
Poznavanje besedotvorja učencem omogoča lažje razumevanje neznanih besed glede na svoje predhodno jezikovno znanje in tvorbo novih besed. Med besedotvornimi postopki je pri pouku največ poudarka na izpeljavi, konverziji in spremembi mesta naglasa, saj so to najbolj pogosti načini tvorjenja besed v angleščini. Zaradi svoje obsežnosti, nepredvidljivosti in neskladij, ki se pojavljajo, je učiteljem znanje besedotvorja pri pouku pogosto težko sistematično in v celoti predati, učencem pa to znanje usvojiti.
Za namene tega magistrskega dela smo izvedli kvantitativno raziskavo v obliki dveh testov. Naloge, ki smo jih vključili, so bile različnih tipov, da smo kar najširše zajeli preizkušanje znanja besedotvorja. Raziskava je delno potrdila, da besedotvorne naloge, ki temeljijo na uporabi kratkih zgodb, vodijo k boljšim rezultatom kot tiste, ki besedotvorje obravnavajo v izolaciji. Kljub temu, da so kratke zgodbe pri pouku lahko koristne, pa niso popoln pedagoški pripomoček za vsakršno učno situacijo. Nazadnje pa smo z raziskavo potrdili, da ločena obravnava vsakega besedotvornega postopka posebej vodi k boljšim rezultatom, kot hkratno vključevanje več različnih postopkov v isti nalogi.
|