izpis_h1_title_alt

Odnos med prilagojenim in neprilagojenim perfekcionizmom ter akademskimi izidi: mediatorska vloga zanosa : mediatorska vloga zanosa
ID Šušteršič, Mateja (Avtor), ID Zager Kocjan, Gaja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (959,48 KB)
MD5: D4F1B3EAFEB6D32F54480E3E414ACA0F

Izvleček
Namen magistrskega dela je razjasniti odnos med prilagojeno (perfekcionistična prizadevanja) in neprilagojeno dimenzijo (perfekcionistične skrbi) perfekcionizma ter akademskim uspehom, odlašanjem in zadovoljstvom s študijem. Ker imajo lastnosti, povezane s prilagojenim in neprilagojenim perfekcionizmom, pomembno vlogo pri doživljanju zanosa, ta pa se lahko pojavlja tudi v učnem okolju, smo pričakovali, da bo imel zanos v odnosu med perfekcionizmom in akademskimi izidi mediatorsko vlogo. V vzorec je bilo vključenih 449 študentov različnih študijskih smeri in programov, ki so izpolnili revidirano Lestvico skorajšnje popolnosti, Švedski vprašalnik zanosa, prirejen za akademski kontekst, Lestvico akademske prokrastinacije, ter odgovorili na vprašanja o akademskem zadovoljstvu in uspehu. Za oceno mediatorske vloge zanosa smo izvedli analizo poti z metodo zankanja. Rezultati kažejo, da zanos delno ali v celoti mediira odnose med prilagojeno in neprilagojeno dimenzijo perfekcionizma ter akademskimi izidi. Perfekcionistična prizadevanja in skrbi neposredno napovedujejo akademski uspeh in odlašanje. Akademsko zadovoljstvo neposredno napovedujejo le perfekcionistične skrbi. Perfekcionistična prizadevanja preko višje nagnjenosti k doživljanju zanosa napovedujejo boljši akademski uspeh, redkejše odlašanje in višje zadovoljstvo. Obratno perfekcionistične skrbi preko nižje nagnjenosti k doživljanju zanosa napovedujejo slabši akademski uspeh, pogostejše odlašanje in nižje zadovoljstvo. Posamezniki z višje izraženo prilagojeno dimenzijo perfekcionizma si prizadevajo za uspeh, so zavzeti in osredotočeni na akademske aktivnosti, kar prispeva k pogostejšemu doživljanju zanosa pri študiju in nadalje pripomore k boljšim akademskim izidom. Posamezniki z višje izraženo neprilagojeno dimenzijo so zaskrbljeni glede morebitnega neuspeha, kar jih ovira pri osredotočenosti in vodi v izogibanje akademskim aktivnostim, slednje pa prispeva k redkejšemu doživljanju zanosa in nadalje k slabšim akademskim izidom. Ugotovitve lahko pomagajo pri strukturiranju optimalnih študijskih pogojev za posameznike z višjimi ravnmi perfekcionizma z namenom omogočiti več priložnosti za izkušnjo zanosa med akademskimi aktivnostmi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:perfekcionizem, zanos, akademski uspeh, akademsko odlašanje, akademsko zadovoljstvo, učna uspešnost, odlašanje, zadovoljstvo
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[M. Šušteršič]
Leto izida:2022
Št. strani:50 str.
PID:20.500.12556/RUL-136948 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.923.3-057.87(043.2)
COBISS.SI-ID:110490115 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:26.05.2022
Število ogledov:891
Število prenosov:86
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Relationship Between Adaptive and Maladaptive Perfectionism and Academic Outcomes: The Mediating Role of Flow : magistrsko delo
Izvleček:
The aim of the master thesis is to clarify the mechanism through which adaptive (perfectionistic strivings) and maladaptive (perfectionistic concerns) perfectionism predict academic achievement, procrastination and satisfaction. As traits associated with adaptive and maladaptive perfectionism also play an important role in flow experience, we expected flow to play a mediating role in the relationship between perfectionism and academic outcomes. The sample consisted of 449 students from different fields of study and programmes, who completed the revised Almost Perfection Scale, the Swedish Flow Questionnaire adapted to the academic context, the Academic Procrastination Scale, and questions on academic satisfaction and achievement. To assess the mediating effect of flow proneness, we performed a path analysis using the Bootstrap estimation procedure. The results suggest that flow partially or fully mediates the relationships between the adaptive and maladaptive perfectionism and academic outcomes. Perfectionistic strivings and perfectionistic concerns directly predict academic achievement and procrastination. Academic satisfaction is directly predicted by perfectionistic concerns but not by perfectionistic strivings. Perfectionistic strivings, through a higher flow proneness, predict higher academic achievement, lower procrastination and higher satisfaction. Conversely, perfectionistic concerns, through a lower flow proneness, predict lower academic achievement, higher procrastination and lower satisfaction. Individuals with higher levels of the adaptive perfectionism strive to succeed, are engaged and focused in academic activities, which contributes to more frequent flow experiences, which in turn contributes to better academic outcomes. Individuals with higher levels of maladaptive perfectionism are concerned about possible failure, which hinders their focus and leads to avoidance of academic activities, which contributes to less frequent flow experiences and further to poorer academic outcomes. The findings may help to structure optimal study conditions for individuals with higher levels of perfectionism in order to provide more opportunities to experience flow during academic activities.

Ključne besede:perfectionism, flow, academic achievement, academic procrastination, academic satisfaction, procrastination, satisfaction

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj