Podrobno

Izdelava sistema za krmiljenje položaja krogle na ravni površini
ID Dežman, Miha (Avtor), ID Podržaj, Primož (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (7,15 MB)
MD5: B1DE2B64F8483A0A97929F37909AAF37

Izvleček
Avtomatsko krmiljenje in nadziranje sistemov je vse bolj razširjeno in pomembno v sodobni industriji. Dober primer krmilnega sistema je krmiljenje položaja krogle na ravni podlagi. Samo gibanje krogle po nagibajoči ravni podlagi je nestabilno, če dodamo povratno zanko in krmilno vezje, pa sistem lahko stabiliziramo. Za upravljanje nagibanja podlage smo izdelali mehanski sistem s tremi aktuatorji, za zaznavo položaja krogle pa uporabili dotični zaslon. Uspešno krmiljenje dosežemo z uporabo PID krmilnega algoritma, ki smo ga implementirali na razvojni plošči Arduino DUE. Naš sistem smo matematično modelirali, izdelali blokovni diagram in ga primerjali s fizičnim sistemom. Z uporabo programske opreme MATLAB in blokovno shemo smo določili parametre krmilnika. Dosegli smo, da tudi s poenostavljenim modelom lahko pridobimo parametre, ki ustvarijo stabilen sistem. V delu so prav tako prikazani odzivi sistema za različne parametre PID krmilnika in odzivi na različne vhodne signale.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:sistem, krogla-podlaga, PID krmilnik, matematično modeliranje, blokovni diagram, mikrokrmilnik Arduino, uporovni dotični zaslon, servomotor
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[M. Dežman]
Leto izida:2022
Št. strani:XXII, 52 str.
PID:20.500.12556/RUL-136054 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004.451.25:519.6(043.2)
COBISS.SI-ID:105543683 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:09.04.2022
Število ogledov:1344
Število prenosov:130
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
DEŽMAN, Miha, 2022, Izdelava sistema za krmiljenje položaja krogle na ravni površini [na spletu]. Diplomsko delo. Ljubljana : M. Dežman. [Dostopano 21 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=136054
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Design of a system for positioning of a ball on a flat surface
Izvleček:
Automatic control and monitoring of systems is increasingly widespread and important in modern industrial environment. A good example of a control system is the control of the position of a ball on a flat surface. The movement of the ball on a tilting flat surface alone is unstable, but adding a feedback loop and a control circuit can stabilise the system. A mechanical system with three actuators was designed to control the tilt of the surface, and a touch panel was used to detect the position of the ball. For successful control, we used a PID control algorithm implemented on the Arduino DUE development board. We have mathematically modelled our system, created a block diagram and compared it with a physical system. Using MATLAB software and a block diagram, the controller parameters were determined. We have shown that even with a simplified model, we can obtain parameters that result in a stable system. The work also shows the system responses for different PID controller parameters and the responses to different input signals.

Ključne besede:system, ball-plate, PID controller, mathematical modeling, block diagram, microcontroller Arduino, resistive touch panel

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Izdelava sistema oblikovanja uporabniškega vmesnika
  2. Načrtovanje mobilne aplikacije za pregledovanje financ
  3. Načrtovanje aplikacije z recepti in nasveti za vegansko prehrano
  4. Načrtovanje uporabniške izkušnje in uporabniškega vmesnika za učne namene z metodo oblikovalskega razmišljanja
  5. Uporabniški vmesniki in uporabniška izkušnja
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Oblikovanje interaktivnega prototipa mobilne aplikacije "Go inštrukcije"
  2. Analiza uporabniškega vmesnika aplikacije Maestro Amadeus
  3. Perspektive uporabniške izkušnje z uporabo procesa uporabniško usmerjenega oblikovanja za preoblikovanje korporativne identitete (znamke)
  4. Načrtovanje grafičnega uporabniškega vmesnika za mobilno aplikacijo
  5. Pomen uporabniške izkušnje (UX design) pri načrtovanju grafičnih uporabniških vmesnikov

Nazaj