izpis_h1_title_alt

Primerljivost dosežkov na osnovni in višji ravni izpita iz matematike na splošni maturi
ID Cankar, Gašper (Avtor), ID Žerovnik, Janez (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,35 MB)
MD5: 4B3E60AA3316B38048E97FB737E288B0
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite http://psiholoska-obzorja.si/article?id=523 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Izpit iz matematike na splošni maturi je v Sloveniji zelo dobro poznan, saj ga kot obvezen del splošne mature vsak gimnazijec opravlja bodisi na osnovni bodisi na višji ravni zahtevnosti že od leta 1995. V točkovnih ocenah je lahko kandidat na osnovni ravni ocenjen z ocenami od 1 do 5, na višji ravni do 8. Državni izpitni center in predmetna komisija z različnimi mehanizmi zagotavljajo, da oba izpita primerljivo znanje izmerita z enakimi ocenami, kar je nujno za zagotavljanje veljavnosti in objektivnosti državnega maturitetnega izpita. Seveda pa vedno obstaja prostor za znanstveno raziskovalne analize in izboljševanje obstoječih pristopov. Skozi primerjavo sedanjega pristopa k postavljanju mej med ocenami in analiz, ki temeljijo na Raschevem modelu teorije odgovora na postavko, sva raziskala načine, ki bi omogočali s post-hoc analizami v časovno kritičnem obdobju postavljanja mej med ocenami dosegati še bolj pravično in bolj primerljivo ocenjevanje znanja matematike na splošni maturi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:splošna matura, matematika, teorija odgovora na postavko, primerljivost dveh ravni, matura, testi znanja
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2020
Št. strani:Str. 158-169
Številčenje:Letn. 29
PID:20.500.12556/RUL-134487 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.9.075:37.091.212.2
ISSN pri članku:2350-5141
DOI:10.20419/2020.29.523 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:39004675 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:18.01.2022
Število ogledov:823
Število prenosov:148
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Psihološka obzorja. Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije
Založnik:Društvo psihologov Slovenije
ISSN:2350-5141
COBISS.SI-ID:271603200 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:19.11.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Comparability of achievement at basic and higher level of mathematics at general matura
Izvleček:
Mathematics examination on general matura is widely established in Slovenia as it represents one of compulsory exams. Since 1995 every gymnasium student must take it either at basic or higher level of difficulty. On the basic level a student can achieve grade points 1-5 while at higher level grade points go from 1 to 8. Both National examinations centre and subject experts committee constantly implement different instruments to assure equivalent point grades for equivalent knowledge on both exams. There is, however, always a possibility for improvements in current procedures towards higher objectivity and fairness. We compared current methods for setting grade boundaries (based on Classical Test Theory) to results and insights gained from Item Response Theory. They suggest new post-hoc procedures that may be implemented in a critical time period when grade boundaries are being defined. New procedures may improve both fairness and equivalence of grade points that students achieve on basic and higher level of examinations in mathematics.

Ključne besede:general matura, mathematics, item response theory, level equivalence, matura exam, knowledge tests

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj