Izpostavljenost ciljnemu jeziku je ključnega pomena v procesu usvajanja tujega jezika. Ne moremo doseči govorne zmožnosti, ne da bi bili izpostavljeni jeziku, ki se ga učimo. Še posebej zato, ker se produktive jezikovne spretnosti, kot je govor, lahko razvijejo samo po zadostni meri prejetega razumljivega vnosa. V kontekstu formalnega poučevanja tujega jezika je dolgotrajno poslušanje ali gledanje v tujem jeziku redko izvedeno, zato lahko izpostavljenost učencev ciljnemu jeziku preko spletnih video vsebin predstavlja dodaten vnos, potreben za učenje jezika.
Magistrska naloga preučuje spremljanje spletnih video vsebin v angleščini v kontekstu ekstenzivnega, tj. obsežnega oz. dolgotrajnega gledanja in poslušanja, Krashenove teorije usvajanja drugega jezika in obstoječih raziskav o učinkih uporabe videa v procesu učenja tujega jezika. Da bi določili, v kolikšni meri so učenci izpostavljeni tujemu jeziku izven učilnice preko gledanja spletnih posnetkov, je bil v raziskavi uporabljen vprašalnik. Da bi določili vpliv spletnih video vsebin na govorno zmožnost učencev, so se ustne ocene učencev primerjale z njihovimi navadami na področju spremljanja spletnih video vsebin. Dodaten vprašalnik je bil uporabljen, da bi ugotovili, kakšno mnenje imajo slovenski učitelji tujega jezika glede vpliva spletnih video vsebin na govorno zmožnost učencev in določili preference glede uporabe videa v- in izven učilnice.
|