Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Prevrednotenje planin na Solčavskem: Pomen in funkcija pašnih planin danes
ID
Vršnik, Elizabeta
(
Avtor
),
ID
Kozorog, Miha
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,13 MB)
MD5: 8356AA10906320A47C6A6B16A4996186
Galerija slik
Izvleček
Avtorica obravnava delujoče planine na Solčavskem, območju v Kamniško-Savinjskih Alpah. Zaradi sprememb v družbi in naravnem okolju se planinskemu pašništvu in planinam v Alpah pripisuje pomene, ki niso nujno povezani s kmetijsko produkcijo. Planine torej predstavljajo prostore, katerim različni uporabniki pripisujejo različne pomene. Avtorica diplome je raziskovala, kako se prevrednotenje in pripisovanje različnih funkcij kaže na delujočih planinah na Solčavskem. S pomočjo etnografske metode in literature o planinah v Sloveniji in širše v Alpskem prostoru je predstavljen zgodovinski razvoj razumevanja planin v evropskem in slovenskem prostoru ter podrobneje na Solčavskem. Osrednji del diplomske naloge predstavlja analiza ekonomskega, ekološkega, turističnega in rekreativnega ter simbolnega in osebnega pomena sedmih še delujočih planin na Solčavskem, opravljena na podlagi opazovanja na terenu in opravljenih intervjujev.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
Solčavsko
,
planine
,
planinsko pašništvo
,
prevrednotenje planin
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:
2021
PID:
20.500.12556/RUL-131020
Datum objave v RUL:
22.09.2021
Število ogledov:
1655
Število prenosov:
206
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
VRŠNIK, Elizabeta, 2021,
Prevrednotenje planin na Solčavskem: Pomen in funkcija pašnih planin danes
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 21 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=131020
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Revaluation of pastures in the Solčava region: The contemporary meaning and function of mountain pastures
Izvleček:
The author deals with alpine pastures in the Solčava region, a region in the Kamnik-Savinja Alps. Because of changes in society and the natural environment, alpine pastures and pastoralism in the Alps are ascribed meanings that are not directly connected to agricultural production. Pastures are thus understood as spaces to which a variety of agents ascribe different meanings. The research deals with how the re-evaluation and ascribing of different functions shows on alpine pastures in the Solčava region. With the help of ethnographic methods and literature on pastoralism in Slovenia and in the broader Alpine space the author shows how the understanding of pastures changed with time, specifically in the Solčava region. There are seven pastures in Solčava on which the grazing of animals is still present, and the main part of the following thesis is based on field observation and interviews and consists of the analysis of the economic, ecologic, touristy and recreational and lastly the symbolic and personal meaning of these pastures.
Ključne besede:
Solčava region
,
pastures
,
alpine pastoralism
,
re-evaluation of pastures
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Stališča dijakov srednje strokovne šole do volkov
Primerjava učnih metod pri poučevanju dijakov o elektroforezi DNA
Modeliranje ekosistemskih storitev na krajinski ravni za celostno upravljanje z gozdovi
Vpliv izkustvenega učenja na stališča dijakov srednje strokovne šole do volkov
Secondary school studentsʼ environmental concerns and attitudes toward forest ecosystem services
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Humor pri pouku z vidika učiteljev, učencev in dijakov
Pogledi učencev in dijakov na razred kot učni prostor
Nazaj