izpis_h1_title_alt

Popularizacija pretočnih video vsebin na spletu: Primerjava Netflix in Amazon Prime z vidika rabe in motivacij uporabnikov : primerjava Netflix in Amazon Prime z vidika rabe in motivacij uporabnikov
ID Weisseisen, Ula (Avtor), ID Jontes, Dejan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,02 MB)
MD5: 5B2BC10CBF4E1621825B3D6B07065538

Izvleček
Namen magistrskega dela je raziskati in analizirati pomembnost motivacijskih dejavnikov pri uporabi pretočnih SVOD storitev na spletu med uporabniki ter njihov vpliv in zadovoljitve, ki jih uporabniki prejemajo ob gledanju pretočnih video vsebin na zahtevo na spletu. Temeljni okvir za preučevanje motivacij bo teorija uporab in gratifikacij (U&G) na različnih medijih iz preteklih študij. Te bom med uporabniki raziskovala empirično, z zbiranjem podatkov na podlagi anketnega vprašalnika. V zadnjih letih prihaja do izredne popularizacije in množične uporabe SVOD storitev med uporabniki, predvsem zaradi spreminjajočih se praks preživljanja prostega časa ter vse večjega števila pretočnih platform, ki so med seboj konkurenčne. S porastom uporabe SVOD storitev med uporabniki se spreminjata potrošnja in vloga tradicionalnih medijev, denimo klasične televizije. Zaradi trenutne COVID-19 situacije, ki prebivalcem omejuje gibanje in javno življenje, se je potrošnja SVOD storitev med pandemijo močno povečala, zato je raziskovanje njenih uporab še toliko bolj relevantno. Pogosta uporaba in gledanje ves čas dostopnih video vsebin privede do nove prakse oziroma verižnega gledanja več epizod med gledalci. Rezultati empiričnega raziskovanja kažejo, da je primaren motiv uporabe SVOD storitev med uporabniki zabava, prevladujejo tudi naslednji motivi: priročnost, dolgočasje in sprostitev, ki hkrati predstavljajo čustvene zadovoljitve pri uporabnikih. Najbolj priljubljeni in razširjeni SVOD storitvi sta Netflix in Amazon Prime Video, ki sta med seboj tesna konkurenta z vidika razširjenosti, delovanja, dostopnosti video vsebin ter vsebin lastne produkcije.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:pretočni video, video na zahtevo, Netflix, Amazon Prime Video, popularizacija, motivacija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[U. Weisseisen]
Leto izida:2021
Št. strani:172 str.
PID:20.500.12556/RUL-130777 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004.738.5:791(043.2)
COBISS.SI-ID:83450115 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.09.2021
Število ogledov:1381
Število prenosov:134
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Popularization of Streaming Video Content Online: Netflix and Amazon Prime Comparison in Terms of Users Uses and Motivations : magistrsko delo
Izvleček:
The purpose of my master thesis is to investigate and analyse the importance of motivational factors in the use of streaming SVOD services online among its users, and their impact and gratifications obtained while watching streaming video-on-demand contents online. The main framework for studying motivations will be the Theory of Uses and Gratifications (U&G) on various media from previous studies. Motivations will be researched empirically by collecting data with a survey questionnaire among users. Changing leisure practices and the growing number of streaming platforms are influencing the popularization and drastic increase in usage of SVOD services among users in recent years. With the increase in the use of SVOD services among users, the consumption and role of traditional media, such as traditional television, are changing. Due to the current COVID-19 situation and its restrictions of public life and movement of the population, the consumption of SVOD services during the pandemic has increased significantly, therefore research of its uses is even more relevant. Frequent use and viewing of constantly available video contents leads to a new practice called binge-watching where multiple episodes are watched consecutively in one sitting. The results of empirical research show that the primary motive for using SVOD services among users is entertainment, the following motives also predominate: convenience, boredom and relaxation, which at the same time represent emotional gratifications for users. The most popular and most frequently used SVOD services are Netflix and Amazon Prime which are strong competitors in terms of distribution, performance, availability of video content and own-branded production video content of Netflix Originals and Amazon Originals.

Ključne besede:streaming video, video on demand, Netflix, Amazon Prime Video, popularization, motivation

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj