Pri poučevanju angleščine kot tujega jezika se učitelji prej ali slej znajdejo pred dilemo, ko pride do poučevanja občutljivih tem. Z veliko količino tem, ki so znane kot tabu teme, imajo učitelji nalogo predstaviti in učiti te tematike na čim bolj primeren način. Pod tabu teme spadajo klasične kontroverzne teme kot so religija, politika in spolnost, kot tudi družbene težave kot so homofobija, zloraba substanc, duševne bolezni, ipd., ter ena izmed najbolj prisotnih težav v angleško govorečih državah; rasna neenakost.
V času, ko se Združene države Amerike ter ostale angleško govoreče države spopadajo s problematiko rasne krivice, na primer z gibanjem Black Lives Matter, je diskusija o rasni neenakosti ponovno postala aktualna tema svetovnih razprav. Ker je angleščina globalni jezik, se obravnava te pereče teme pri pouku angleščine kot tujega jezika kaže kot potreba in priložnost. Vsaka diskusija o neenakosti in diskriminaciji k pouku prinaša svoje izzive, saj naslavlja teme, ki lahko pri dijakih in učencih sprožijo negativne čustvene odzive. Uporaba filma je lahko dober način, kako dijakom predstaviti zahtevne teme, kot je rasizem, zgodovinske dogodke in osebe skozi zanimiv medij, v katerem dijaki uživajo tudi v prostem času.
Krajša anketa je pokazala, da slovenski dijaki o rasizmu radi razpravljajo in da bi bili za diskusijo še bolj motivirani, če bi kot učni pripomoček pri učenju o rasizmu uporabili film. Za oceno pozitivnih in negativnih vidikov uporabe filma pri pouku sem analizirala več relevantnih virov, ki se v večini strinjajo, da je film koristen učni medij, saj preko vizualnih in slušnih čutil dobro ponazarja kontekst tematike. To pogosto sproži čustven odziv, ki pozitivno vpliva na motivacijo za diskusijo o rasni tematiki.
V magistrskem delu opišem devet filmov, ki se ukvarjajo z rasno diskriminacijo, ter pripravim primere učnih dejavnosti za pouk angleščine v srednjih šolah, prilagodljive različnim filmom z rasno problematiko. Prav tako sem s pomočjo izbranega filmskega gradiva o tematiki rasne neenakosti izvedla šolsko uro pri angleščini na srednji šoli. Čeprav sem pri uporabi filma odkrila nekaj slabosti, jih pozitivni vidiki pri poučevanju občutljivih tem odtehtajo. Filmi, ki se ukvarjajo z rasno tematiko, so torej koristni za uporabo pri pouku angleščine kot tujega jezika, saj dijakom približajo zahtevne in občutljive teme skozi zanimiv medij.
|