izpis_h1_title_alt

Tadao Andō – japonski arhitekt, razpet med tradicijo in modernizmom
ID Hanc, Živa (Avtor), ID Vidrih, Rebeka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Petek, Nina (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,54 MB)
MD5: E2A16DCBC71D4FA7AA62789BAB1EF6C6

Izvleček
Namen zaključne seminarske naloge je preučiti in umestiti slog japonskega arhitekta Tadaa Andōja (1941), ki v svojih zgradbah modernistični pristop gradnje prepleta z elementi, ki izvirajo iz tradicionalne japonske arhitekture. Andōjev opus je predstavljen v dveh kontekstih – v odnosu do kritičnega regionalizma, utemeljenega na filozofiji fenomenologije, in v odnosu do budizma zen in iz njega izhajajočih pojmov yūgen, wabi in sabi. Arhitektov prepoznavni izčiščeni slog, za katerega je značilna raba prazne betonske stene, je razložen skozi budistično idejo o praznini, ki je bila tudi podlaga za razvoj omenjenih pojmov japonske tradicionalne estetike. Andōjev značilno zasnovani prostor, ki se povezuje z naravo oziroma z okoljem, naloga pojasnjuje v različnih kontekstih – najprej prek fenomenološkega pojma genius loci, nato v konceptu »nacionalne« pokrajine, kot ga je oblikoval Tetsurō Watsuji, in nazadnje še v edinstvenem odnosu med svetlobo in senco. Pojasnjeni so vplivi okolja oziroma regije, ki naj bi arhitekturo Tadaa Andōja delali tipično »japonsko«.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Tadao Andō, arhitekturna teorija, fenomenologija, budizem zen, japonska estetika, kritični regionalizem
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/RUL-129614 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:06.09.2021
Število ogledov:926
Število prenosov:153
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Tadao Andō – A Japanese Architect between Tradition and Modernism
Izvleček:
The objective of the bachelor's thesis is to analyse and to classify the style of Tadao Andō (1941), a Japanese architect, who intertwines a modernistic structural approach with elements, that have their roots in traditional Japanese architecture. Andō's work is demonstrated in two different settings – in reference to critical regionalism, which is based on the philosophical study of phenomenology, and in reference to Zen buddhism and its concepts of yūgen, wabi and sabi. The unadorned style, which is charecteristic for the architect and typlically utilizes a blank concrete wall, is defined through the buddhist idea of emptiness – this is also the basis for the aforementioned concepts of traditional Japanese aesthetics. Andō's space is distinctive in the way it communicates with nature and its surroundings – the thesis explores this in different ways: firstly through the phenomenological approach of genius loci, secondly thorugh the concept of »national« landscape as defined by Tetsurō Watsuji, and lastly through the particular play of light and shadow. The thesis explores the features of the environment or region that are supposed to define the arhitecture of Tadao Andō as typically »Japanese«.

Ključne besede:Tadao Andō, architectural theory, phenomenology, Zen buddhism, Japanese aesthetics, critical regionalism

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj