izpis_h1_title_alt

Primerjava tradicionalnega učenja, kinestetičnega učenja in učenja na daljavo z uporabo psihofiziologije
ID Giber, Tina (Avtor), ID Geršak, Gregor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Geršak, Vesna (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6824/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Psihofiziologija je povezovanje izmerjenih fizioloških vrednosti z opazovanimi duševnimi procesi. Predstavlja sorazmerno novo disciplino, ki temelji na stari ideji povezovanja in razumevanja človeškega delovanja. Vključevanje psihofiziologije v raziskovanje pedagoškega procesa, spremljanje kognitivnega procesa učenja in povezovanje vedenja učencev z meritvami njihove fiziologije nam ponuja dodaten vpogled v omenjene procese ter omogoča njihovo interpretacijo. V magistrskem delu smo psihofiziologijo uporabili z namenom primerjave učnih pristopov. V prvem delu smo opredelili psihofiziologijo ter izbrane fiziološke mere (toplotni tok, temperaturo kože, porabo energije, stopnjo fizične aktivnosti, nivo prevodnosti kože, odziv prevodnosti kože). V nadaljevanju smo opisali duševni proces čustvovanja in kognitivni proces učenja. Zatem smo se posvetili opredelitvam tradicionalnega učnega pristopa, kinestetičnega učnega pristopa in pristopa poučevanja na daljavo. V zadnjem sklopu teoretičnega dela pa smo razložili koncept kognitivne obremenitve v povezavi s težavnostjo učne snovi in predstavili pojav sinhronizacije prevodnosti kože. Predstavljeno smo povezali v empiričnem delu, v katerem smo primerjali izbrane fiziološke mere glede na učni pristop, glede na oceno težavnosti učne ure in primerjali izmerjene fiziološke vrednosti učencev z odločbo o usmerjanju z učenci, ki odločbe o usmerjanju nimajo. Posebno pozornost smo posvetili izmerjenim vrednostim prevodnosti kože in njihovi medsebojni sinhronizaciji. Poleg izmerjenih vrednosti fiziologije učencev smo v raziskavi podatke pridobivali tudi s pomočjo preizkusov znanja, anketnih vprašalnikov, polstrukturiranega intervjuja in videoposnetkov. Te smo pri obdelavi podatkov vseskozi povezovali s psihofiziološkimi meritvami in pokazali, da se psihofiziologija učencev razlikuje glede na učni pristop. Ugotovili smo, da so učenci fizično in psihološko najbolj aktivirani, kadar se učijo na kinestetičen način.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:psihofiziologija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/RUL-128632 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:70962947 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.08.2021
Število ogledov:1569
Število prenosov:177
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Comparison of traditional, kinesthetic and distant learning using psychophysiology
Izvleček:
Psychophysiology studies the interactions between physiological and psychological events. It is an old idea but a new science. Including psychophysiology into the field of education can better our understanding of the learning process, enable explanations of student’s behaviour with physiological measurements and therefore give us an additional insight and interpretation of the researched phenomena. Here we used psychophysiology for comparing the three different kinds of learning. Firstly, we defined psychophysiology and the chosen physiological measures (heat flux, skin temperature, energy expenditure, metabolic equivalent of task, skin conductance, skin response). Next we described the emotional process and cognitive process of learning. We continued with definitions of traditional learning approach, kinaesthetic learning approach and distance learning approach. Afterwards we explained the concept of the cognitive load and how it can be associated with the difficulty of learning content and described the synchronisation phenomena. Based on this we designed a research study where we compared physiological measures according to the learning approach, difficulty of learning content, physiology of special needs children with the rest of the students,observed the changes in skin conductance signals and analysed their synchronisation.Besides conducting the psychophysiological data of students our data was also gathered with knowledge tests, questioners, with an interview and with video recordings. We analysed all of the data and connected it with psychophysiological measures. Our findings showed statistically important differences in several parts of our research, therefore proved the need for psychophysiology’s use in education research.

Ključne besede:psychophysiology

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj