Poučevanje kulture in razvijanje medkulturne ozaveščenosti je tema, o kateri se v skupnosti, ki se ukvarja s poučevanjem angleščine kot tujega jezika, veliko govori. Navkljub trenutnemu trendu promoviranja poučevanja kulture, je to področje še vedno premalo raziskano, prav tako pa je na voljo premalo gradiv za poučevanje kulture. Zaradi globalizacije in potrebe po komunikaciji z različnimi kulturami je nastala potreba po različnih strategijah poučevanja kulture. Glavni namen magistrskega dela je raziskati, kakšna gradiva, ki bi pomagala učiteljem pri poučevanju kulture (s pomočjo pesmi), so trenutno na voljo in ugotoviti, ali je uporaba pesmi pri poučevanju kulture učinkovita strategija razvijanja medkulturne ozaveščenosti pri učencih. V tem kontekstu medkulturna ozaveščenost obsega zmožnost učencev, da razumejo druge kulture in zmožnost, da te kulture kritično vrednotijo in jih primerjajo s svojo kulturo, ne da bi bilo njihovo védenje popačeno s stereotipi.
Da bi preverili hipotezo, ali je poučevanje kulture s pomočjo pesmi dobra strategija poučevanja, smo analizirali literaturo, ki je trenutno na voljo, analizirali pesmi, ki se pojavljajo v treh različnih zbirkah učbenikov in sestavili nekaj učnih priprav, ki vključujejo pesmi. Zadnje smo tudi predstavili in diskutirali. Avtorji sodobnih člankov na to temo se večinoma strinjajo o pomembnosti poučevanja kulture in spodbujanja medkulturne ozaveščenosti. Tako CEFR kot učni načrt za poučevanje angleščine obravnavata poučevanje kulture in načine spodbujanja medkulturne ozaveščenosti, a se predvsem osredotočata na evropske kulture. Ko se govori o uporabi pesmi, opazimo strinjanje, da so odličen in avtentičen material za poučevanje kulture, če so pravilno uporabljene. Nekatere učbenike, ki so trenutno na tržišču, smo analizirali in ugotovili, da sicer vključujejo pesmi, a ostaja potencial uporabe večine le-teh neizkoriščen. Učne priprave, ki so vključene v empiričnem delu, so v teoriji odličen način za spodbujanje medkulturne ozaveščenosti, vseeno pa bi bilo potrebno izvesti raziskavo v fizični učilnici, da bi se te učne priprave tudi preizkusilo.
|