izpis_h1_title_alt

Izkušnje in stališča glede jezikovne rabe v šolskem in obšolskem prostoru
ID Bitenc, Maja (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,28 MB)
MD5: 4BB93CBDD0B15DA1D54A6FE94E17C83A
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-39/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek se na podlagi opravljenih sociolingvističnih intervjujev osredotoča na izkušnje in stališča glede rabe različnih jezikovnih varietet v šolskem in obšolskem okolju pri govorcih z Idrijskega: informanti so osnovno šolo obiskovali v domačem kraju, srednjo šolo oz. fakulteto pa večinoma v Ljubljani, odrasli informanti pri šolanju spremljajo svoje otroke. Izsledki s socialnopsihološkega vidika osvetljujejo jezikovno variantnost in komunikacijo ter pričajo o njeni kompleksnosti, kažejo pa tudi na jezikovne stereotipe in predsodke.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, jezikovna raba, izkušnje, jezikovna variantnost, jezikovna stališča, sociolingvistični intervju
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2020
Št. strani:Str. 225-232
PID:20.500.12556/RUL-126839 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6\'27
DOI:10.4312/Obdobja.39.225-232 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:37771267 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:06.05.2021
Število ogledov:1028
Število prenosov:222
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenščina - diskurzi, zvrsti in jeziki med identiteto in funkcijo
Uredniki:Jerica Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2020
ISBN:978-961-06-0388-7
COBISS.SI-ID:33858563 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:39
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
On the basis of sociolinguistic interviews with speakers from the Idrija region, the article deals with experiences and attitudes regarding different language varieties in educational environments: informants attended grammar school in their home town, secondary school and university mostly in Ljubljana; adult informants now have children at school. The findings illuminate language variation and communication from the sociopsychological point of view and testify to its complexity; they additionally point to different language stereotypes and prejudices.

Ključne besede:Slovene language, language use, experiences, language variation, language attitudes, sociolinguistic interview

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj