Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Optimizacija nakupovanja spletnega oglasnega prostora
ID
Bevc, Jakob
(
Avtor
),
ID
Demšar, Jure
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(863,62 KB)
MD5: 0F2CCC3B13D2AD8C0965916D5CDB7711
Galerija slik
Izvleček
V procesu nakupovanja spletnega oglasnega prostora dandanes prevladuje tako imenovano programatično oglaševanje. Gre za trženje oglasnega prostora preko avtomatiziranih dražb v realnem času. Za uspešno sodelovanje na dražbah je potrebno usklajeno delovanje različnih procesov, v katerih ključno vlogo igrajo sodobne metode strojnega učenja. Eden izmed ključnih procesov je modeliranje tržne cene prikaza, saj lahko le-ta pomaga pri določitvi ponudbe za določen oglasni prostor. Na ta aspekt programatičnega oglaševanja se osredotoča naša magistrska naloga. Algoritme za modeliranje tržne cene prikaza lahko razdelimo v dve skupini. V prvo spadajo algoritmi, ki napovedo celotno gostoto verjetnosti zmage v odvisnosti od višine ponudbe. V drugo skupino spadajo algoritmi, ki napovedo verjetnost zmage samo pri dani vrednosti ponudbe. V nalogi smo implementirali in primerno ovrednotili več algoritmov iz obeh skupin. Za potrebe temeljitega ovrednotenja smo razvili novo metodo, ki algoritme primerja na podlagi zgrajenih referenčnih gostot verjetnosti in Kullback-Lieblerjeve divergence. Rezultati kažejo, da algoritmi, ki napovedujejo celotno gostoto verjetnosti zmage v odvisnosti od višine ponudb, dosegajo občutno boljše rezultate. Poleg tega ti algoritmi za podajanje napovedi potrebujejo manj časa.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
spletno oglaševanje
,
dražbe v realnem času
,
napoved porazdelitve ponudb
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Leto izida:
2021
PID:
20.500.12556/RUL-126644
ISBN:
COBISS.SI-ID:
62529539
Datum objave v RUL:
29.04.2021
Število ogledov:
1479
Število prenosov:
350
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
BEVC, Jakob, 2021,
Optimizacija nakupovanja spletnega oglasnega prostora
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 11 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=126644
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Optimizing online advertising space bidding
Izvleček:
Programmatic advertising is the automated process of selling and buying online advertising space in real time, commonly referred to as the real-time bidding. Successful collaboration in real time bidding requires coordinated work of several processes, in which modern machine learning approaches play the crucial role. One of these is the modeling of the market price, which can in later stages help with identifying the optimal bid for a given advertising space. We divide the algorithms for modeling the market price into two groups, the algorithms that model the entire probability distribution of the market price and the pointwise algorithms that predict the probability of winning only at a given bid value. In this work we have implemented and experimentally evaluated several algorithms from both groups. We have also proposed a new method for evaluating the predicted probability distributions that compares algorithms based on the generated reference probability distribution and the Kullback-Liebler divergence measure. Our experiments show that algorithms that predict the entire probability distribution preform much better. Moreover, this type of algorithms require less time for the inference process than the pointwise algorithms.
Ključne besede:
web advertising
,
real time bidding
,
bid landscape forecasting
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Izboljšanje kvalitete videoposnetkov v realnem času
Iskanje ravninskih regij
Optimizacija nabiralnega procesa v ročnem skladišču
Interpolacijske metode za upodabljanje oblakov točk
Stabilnost hierarhičnega razvrščanja v skupine
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Ni podobnih del
Nazaj