izpis_h1_title_alt

Preventivno delovanje pred pojavom izstopajočega vedenja
ID Zibelnik, Nika (Avtor), ID Zorc Maver, Darja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6640/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V vrtcu se vzgojitelji srečujemo z različnimi otroki. Vsak otrok v oddelek prinaša svojo zgodbo, ki na različne načine vpliva na potek vzgojno-izobraževalnega dela. Zagotovo se je že vsak vzgojitelj srečal tudi z izstopajočim vedenjem. Nekateri vzgojitelji temu pripisujejo večjo pozornost, spet drugi manj, nekateri pa tovrstne oblike vedenja sploh ne opazijo. Preko magistrskega dela želim predvsem vzgojitelje nagovoriti o pomembnosti njihovega preventivnega delovanja pred pojavom izstopajočega vedenja. V teoretičnem delu najprej predstavim otrokov socialni in čustveni razvoj, ki sta temeljna za razumevanje otrokovega odzivanja na različne dražljaje iz okolja. Nato opredelim izstopajoče vedenje in predstavim pomembne dejavnike, ki vplivajo na razvoj izstopajočega vedenja. Vzgojiteljem in ostalim strokovnim delavcem na koncu teoretičnega dela ponudim tudi smernice in strategije za preprečevanje izstopajočega vedenja, ki se jih lahko poslužujejo pri svojem delu. Teoretična izhodišča podprem še z raziskovalnim delom, kjer sem se poslužila kvalitativne metode dela in opravila šest intervjujev z vzgojiteljicami, zaposlenimi v javnem in zasebnem vrtcu. Raziskovala sem, kako vzgojiteljice pri svojem delu zaznajo izstopajoče vedenje, s katerimi oblikami izstopajočega vedenja se vzgojiteljice najpogosteje srečujejo pri svojem delu, kako se na izstopajoče vedenje odzovejo in kaj storijo, da se izstopajočemu vedenju pri svojem delu izognejo. Del raziskave, sem namenila tudi delovanju svetovalne službe v javnih vrtcih in temu kam se po dodatno strokovno pomoč zatečejo vzgojitelji zaposleni v zasebnih vrtcih, kjer svetovalna služba ne deluje. Raziskava je pokazala, da vzgojitelji pri svojem delu zaznajo izstopajoče vedenje. Najpogosteje se prav ta kaže v neupoštevanju pravil v skupini, s fizičnim nasiljem, v nasprotovanju vzgojitelju in s tem pridobivanje njegove in sovrstnikove pozornosti, v slabi koncentraciji, v nezmožnosti opravljanja enostavnih nalog in kot otopelost. Vzgojitelji se na takšno vedenje najpogosteje odzovejo z mirnostjo ali pa si pomagajo s hudomušnostjo. Vzgojitelji se poskušajo zaznanega izstopajočega vedenja lotiti celostno, zato se pogosto lotijo poglobljenega opazovanja otroka in raziskovanja, zakaj prihaja do tovrstnega vedenja. Vzgojitelji v javnem vrtcu se lahko za pomoč obrnejo tudi k svetovalni službi. V zasebnih vrtcih svetovalna služba ne deluje in so vzgojitelji dolžni rešitve iskati sami, skupaj z vodstvom vrtca ali individualno vzpostaviti stik z različnimi strokovnjaki. S svojim magistrskim delom želim v prvi vrsti opogumiti vzgojitelje, da se pri svojem delu poslužujejo preventivnega delovanja pred pojavom izstopajočega vedenja in s tem poskušajo preprečiti nastanek izstopajočega vedenja. Hkrati pa želim poudariti na vrzel, ki smo ji lahko priča v zasebnih vrtcih. Kljub kakovostnemu delu v zasebnih vrtcih prihaja do prevelikih odstopanj pri obravnavi otrok z različnimi odstopanji v razvoju. Vzgojitelji v zasebnih vrtcih so prepuščeni sami sebi in nimajo možnosti sodelovanja s svetovalno službo znotraj ustanove. Pomoč sicer lahko poiščejo pri svetovalni službi zunaj svoje ustanove, a največkrat je takrat že prepozno za preventivno delovanje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:predšolska vzgoja
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/RUL-125346 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:54708483 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:22.03.2021
Število ogledov:870
Število prenosov:178
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Preventive action to avoid deviant behaviour in kidergarten
Izvleček:
Teachers in kindergartens deal with different children. Each child brings their own story to a group, which affects the course of educational work in various ways. The vast majority of pre-school teachers have certainly already encountered deviant behaviour, with some of them paying more attention to this and others less, and some failing to notice this type of behaviour. My master's thesis aims to primarily address pre-school teachers about the importance of their preventive action prior to the occurrence of deviant behaviour. In the theoretical part, I first present the child's social and emotional development, which is essential to understand the child's response to various external stimuli. I subsequently define deviant behaviour and outline the factors conducive to the development of deviant behaviour. The theoretical part is concluded by offering kindergarten teachers, educators and other professionals the guidelines and strategies they may apply in their work with children to prevent deviant behaviour. I further support the theoretical background of the thesis with research work employing the qualitative method of work. I conducted six interviews with pre-school teachers employed both in public and private kindergartens. I explored how teachers perceive deviant behaviour in their work, what the forms of deviant behaviour are that teachers most often encounter, how they respond to such behaviour and what they do to avoid deviant behaviour in their work. Moreover, I dedicated part of the research to the operation of the counselling service in public kindergartens and to the options that teachers employed in private kindergartens with no counselling service as part of their organisation have when seeking additional professional help. The research has shown that pre-school teachers perceive deviant child behaviour in their work. The most common forms of deviant behaviour manifestations include disregarding the rules in a group, physical violence, opposing the teacher and thus gaining their peer's attention, low concentration levels, inability to perform simple tasks, and apathy. In response to such behaviour, teachers most frequently react with calmness or resort to playfulness. Trying to address the perceived deviant behaviour in a comprehensive manner, they often make in-depth observations of the child and explore the reasons for the occurrence of this type of behaviour. Pre-school teachers in public kindergartens can turn to the counselling service for help while in private kindergartens there is no such service provided and teachers have to work on their own to find solutions or contact various experts individually or jointly with the kindergarten management. With my master's thesis, I primarily wish to encourage pre-school teachers to employ preventive action in their work prior to the occurrence of deviant behaviour thus trying to prevent its emergence. In addition, I want to highlight a gap that we may observe in private kindergartens. Despite the quality of work maintained in private kindergartens, there are nevertheless too many deviations in dealing with various developmental disabilities affecting children. Teachers in private kindergartens are left to cope on their own and lack the opportunity to work with a counselling service within their institution. They may obtain the assistance of a counselling service outside their institution, but in most cases it is too late for preventive action.

Ključne besede:pre-school education

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj