izpis_h1_title_alt

Učni uspeh pri slovenščini in metakognitivno znanje o uporabi učnih strategij
ID Pečjak, Sonja (Avtor), ID Pirc, Tina (Avtor), ID Peklaj, Cirila (Avtor)

URLURL - Izvorna datoteka, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/03-2020_ucni-uspeh-pri-slovenscini-in-metakognitivno-znanje-o-uporabi-ucnih-strategij/ Povezava se odpre v novem oknu
.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (661,26 KB)
MD5: 88D5510F01D167CE51ECE0FC9DBD80A2

Izvleček
V prispevku prikazujemo izsledke raziskave o razlikah med učno zelo uspešnimi in učno manj uspešnimi učenci pri slovenščini, in sicer v njihovem metakognitivnem znanju o učinkovitih in manj učinkovitih učnih strategijah ter v dejanski uporabi različnih strategij pri delu za šolo. Na vzorcu 159 devetošolcev osnovne šole smo ugotovili, da med učno različno uspešnimi učenci obstajajo nekatere pomembne razlike v tem, kako učinkovite se jim zdijo izbrane strategije. Učno manj uspešni učenci so kot učinkovitejše označili manj ustrezne strategije in nasprotno. Pomembne razlike so se pokazale tudi pri uporabi strategij na metakognitivnem in motivacijskem področju ter pri samoučinkovitosti za regulacijo in motivacijo. Učenci z več metakognitivnega znanja so učinkovitejši pri regulaciji učenja, bolj se znajo motivirati za učenje in pri njem tudi daljši čas vztrajajo. Za učence z manj metakognitivnega znanja pa v pomembno večji meri drži, da evalvirajo proces učenja, ko ga končajo. Izsledki kažejo na pomen sistematičnega urjenja strategij pri učencih, pri čemer ima učitelj ključno vlogo.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:pedagoška psihologija, učni uspeh, slovenščina, učenci 9. razreda, samoregulacijsko učenje, metakognicija, metakognitivno znanje, učne strategije, uporaba strategij, učna motivacija, samoučinkovitost, osnovne šole, Vprašalnik metakognitivnega znanja, Vprašalnik o načinih dela za šolo
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2020
Št. strani:Str. 84-97
Številčenje:Letn. 71, št. 3
PID:20.500.12556/RUL-124902 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.015.3:811.163.6
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:43889923 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.02.2021
Število ogledov:1611
Število prenosov:250
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
This paper presents the findings of a study on the differences in metacognitive knowledge about more and less effective learning strategies and the actual use of different strategies during schoolwork between students with higer and lower academic achievement in mother tongue. In a sample of 159 lower secondary school 9th grade students, we found that there are some significant differences in the perceptions of the effectiveness of the chosen strategies among students with regard to their academic achievement. Less successful students have labelled less appropriate strategies as useful, and vice versa. Significant differences were also found in the use of metacognitive and motivational strategies and in self- -efficacy for regulation and motivation. Students with more metacognitive knowledge are more effective in regulating learning, abler to motivate themselves to learn, and persist for a longer time. For students with less metacognitive knowledge, however, it is much more true that they evaluate the learning process when they are done with it. The findings highlight the importance of systematically practicing strategies in students, with teachers playing a key role in that process.

Ključne besede:educational psychology, academic achievement, Slovenian language course, 9th grade students, self-regulated learning, metacognition, metacognitive knowledge, learning strategies, strategy use, academic motivation, self-efficacy, elementary schools, Children's perceived use of self-regulated learning inventory CP-SRLI

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J5-9437
Naslov:Učinkovitost različnih vrst učnih opor pri samoregulaciji e-učenja

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj