izpis_h1_title_alt

Vpliv možnosti spontane motorične aktivnosti na kognitivno učinkovitost otrok z ADHD : magistrsko delo
ID Žnidarič, Taja (Avtor), ID Repovš, Grega (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Geršak, Gregor (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (795,43 KB)
MD5: 1FE4D18D9DC41D36D160C5A3F224A560

Izvleček
V magistrski nalogi smo preverjali učinkovitost posebno oblikovanega stola za otroke z ADHD. Ta se od običajnega šolskega stola razlikuje v tem, da ima nameščeno gugalnico za noge, ki otroku omogoča spontano gibanje nog, ki je značilno za hiperaktivnost, osrednji simptom motnje ADHD. Zanimalo nas je, ali gibanje, ki ga stol otroku omogoča, razbremeni njegov kognitivni nadzor in spodbuja njegovo kognitivno učinkovitost. Zasnovali smo eksperiment, v katerem so otroci z ADHD (N = 11) in zdrave kontrole (N = 12), stari od 8 do 11 let, sedeli na običajnem šolskem stolu, ADHD stolu in terapevtski žogi ter reševali naloge delovnega spomina, inhibicije, načrtovanja ter branja in pisanja. Predpostavljali smo, da bodo otroci z ADHD najboljše rezultate dosegali na ADHD stolu. Opisne statistike so naša pričakovanja potrdile, vendar učinki niso dosegli statistične značilnosti. Možen razlog je nizka izkoriščenost ADHD stola. Nujno bi bilo tudi povečati moč študije z večjim vzorcem udeležencev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:motnja pomanjkljive pozornosti in hiperaktivnosti - ADHD, nadzor gibanja, aktigrafija, kognicija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
FE - Fakulteta za elektrotehniko
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[T. Žnidarič]
Leto izida:2020
Št. strani:39 str.
PID:20.500.12556/RUL-124669 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.95:616.89-008.47(043.2)
COBISS.SI-ID:52230659 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:06.02.2021
Število ogledov:1943
Število prenosov:378
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Possible effects of spontaneous motor activity on cognitive performance of children with ADHD
Izvleček:
In the master's thesis, we examined the potential effect of the specialy developed chair for children with ADHD. This differs from the common school chair in a foot swing, which allows the child to move his legs spontaneously, a characteristic of hyperactivity, which is the central symptom of ADHD. We were interested in whether the ability to move freely on the chair relieves cognitive control and promotes cognitive efficiency. We designed an experiment in which children with ADHD (N = 11) and healthy controls (N = 12), aged 8 to 11 years, sat on a common school chair, ADHD chair, and therapy ball, and solved working memory, inhibition, planning, reading and writing tasks. We assumed that children with ADHD would perform best on the ADHD chair. Descriptive statistics confirmed our expectations, however the effects did not reach statistical significance. Underutilization of the ADHD chair could be a reason. In the future studies it would be of key importance to increase the power of the study by increasing the number of participants.

Ključne besede:attention deficit disorder with hyperactivity - ADHD, motor control, actigraphy, cognition

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj