Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Vpliv družbenih sprememb na učiteljevo avtoriteto
ID
Giber, Tina
(
Avtor
),
ID
Kovačič, Gorazd
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Kovač Šebart, Mojca
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Mažgon, Jasna
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,59 MB)
MD5: 982A650384C333BD29490C78411C3EB1
Galerija slik
Izvleček
V magistrski nalogi obravnavamo vpliv družbenih sprememb na avtoriteto učitelja, pri čemer izbrano tematiko razdelamo v petih sklopih. V prvem sklopu opredelimo avtoriteto učitelja in s pomočjo intersubjektivnega odnosa, transfernega razmerja, mesta, ki ga učitelj zaseda v vzgojno-izobraževalni ustanovi, analiziramo proces vzpostavljanja učiteljeve avtoritete. Nalogo nadaljujemo z opredelitvijo družbenih funkcij avtoritete, kjer sprva razdelamo pojem ideologije in posebno pozornost namenimo razmerju med vzgojo, ideologijo in družbeno nujno formo subjektivnosti, pri čemer nas zanima vloga učitelja in šole. Nato opravimo zgodovinski pregled družbenega razvoja v Sloveniji, pri tem pa, opirajoč se na izsledke raziskav o življenjskih stilih, vrednotah, o političnih stališčih Slovencev in na aktualne statistične podatke o razvitosti statističnih regij, izidih državnozborskih volitev in Zakonodajnega referenduma o družinskem zakoniku ter pregledom precepljenosti v Sloveniji, zasnujemo vrednotno politično delitev Slovenije. To smo razdelili na bolj razvite, levo–liberalne volilne okraje in manj razvite, desno–konservativnejše volilne okraje in predpostavili, da se modelna delitev kaže tudi v dveh družbeno nujnih značajih. Na podlagi te pa smo oblikovali manjšo raziskavo v katero smo vključili učitelje, ki poučujejo sedmi, osmi in/ali deveti razred. V nadaljevanju tako predstavimo izsledke naše raziskave, v kateri smo iskali razlike med ocenami osnovnošolskih učiteljev glede na razvitost okraja, v katerem poučujejo. Čeravno statistično pomembnih razlik med izbranima skupinama v raziskavi nismo našli, nalogo sklenemo s predlogi za nadaljnje raziskovanje in nadgradnjo empiričnega dela ter krajšimi razmisleki o pomembnosti spremljanja in razumevanja družbenih sprememb.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
avtoriteta
,
družben razvoj
,
transfer
,
funkcije avtoritete
,
ideologija
,
šola
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
[T. Giber]
Leto izida:
2020
Št. strani:
111 f.
PID:
20.500.12556/RUL-124344
COBISS.SI-ID:
46544387
Datum objave v RUL:
16.01.2021
Število ogledov:
1326
Število prenosov:
263
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
GIBER, Tina, 2020,
Vpliv družbenih sprememb na učiteljevo avtoriteto
[na spletu]. Magistrsko delo. Ljubljana : T. Giber. [Dostopano 21 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=124344
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Influence of Societal Changes on Teachers Authority
Izvleček:
This master's thesis discusses the influence of societal changes on the teacher's authority, focusing on defining the authority and examining societal changes in Slovenia through the last century. We begin with interpreting the teacher's authority and concentrating on authority establishment, the transference relationship between the student and the teacher, and the concept of the 'subject supposed to know'. Next, we continue by describing the authority's societal functions. We first address the ideology, examine the relationship between ideology and the subject, and then connect those with social aspects of education, school, and the teacher. In the second section, we review Slovenia's societal changes, focusing on the last century's cultural, economic, and political changes. Combining this with the existing research and the analysis of current statistical data, we also designed a model where Slovenia was divided into more and less developed areas. Based on this division, we did smaller research with secondary school teachers. We looked for the differences between teachers that work in less developed areas and teachers that work in better-developed areas. Even though we did not find significant differences between the groups of teachers, we conclude this thesis with suggestions for further empirical work and a short discussion about the importance of acknowledging the societal changes in education.
Ključne besede:
authority
,
societal development
,
transference
,
functions of authority
,
ideology
,
school
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Genska elektrotransfekcija na poroznih membranah
CRISPR technologies in Chinese hamster ovary cell line engineering
Proteomska analiza odziva celičnih linij kitajskega hrčka (CHO) na spremembe fizikalnih parametrov gojenja
Spremljanje sprememb v transmembranski napetosti po elektroporaciji celic in vitro v prisotnosti zaviralcev ionskih kanalov
Optimizacija zamrzovanja celic ovarija kitajskega hrčka
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Vodenje električnega kolesa tipa pedelec po navoru
Določevanje tlačnih padcev v cevovodih z upoštevanjem koeficienta trenja
System size dependence of the Zimm-Bragg model
Kanalizacija naselja Branik
Korelacijska analiza
Nazaj