izpis_h1_title_alt

Preverjanje veljavnosti pripomočka za merjenje kognitivnega nadzora : magistrsko delo
ID Lah, Amadeja (Avtor), ID Podlesek, Anja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,81 MB)
MD5: 019B92F5E703BEEC96DE51A9A73AAE91

Izvleček
V magistrskem delu smo preverjali veljavnost novo razvitega pripomočka – resne računalniške igre CCRacer – za merjenje kognitivnega nadzora. Kognitivni nadzor zajema procese, ki vodijo in usmerjajo naše misli in vedenje v skladu s trenutnimi cilji. Sestavljajo ga inhibicija, posodabljanje informacij, preklapljanje med informacijami in načrtovanje. Klasični testi za merjenje komponent kognitivnega nadzora so večinoma v obliki »papir-svinčnik« in kognitivni nadzor merijo izolirano in v situacijah, ki niso podobne tistim v vsakdanjem življenju. Z namenom preseganja teh omejitev je bila razvita računalniška igra CCRacer, ki je oblikovana kot simulacija vožnje avtomobila in je sestavljena iz štirih nalog, vsaka od njih je namenjena merjenju ene od komponent kognitivnega nadzora. V validacijski raziskavi je sodelovalo 85 udeležencev pri prvem testiranju in 38 pri drugem testiranju. Vsako izmed štirih nalog CCRacerja smo primerjali z dvema klasičnima testoma za merjenje komponent kognitivnega nadzora. Glede na rezultate lahko potrdimo, da so tri naloge CCRacerja ustrezne za merjenje kognitivnega nadzora in bi lahko ob manjših popravkih v določenih situacijah nadomestile klasične teste za merjenje inhibicije, preklapljanja in posodabljanja. Nalogo Načrtovanje iz CCRacerja pa bi bilo smiselno testirati na večjem vzorcu v nekoliko spremenjeni obliki. Naloge iz CCRacerja so udeleženci ocenili kot statistično značilno bolj zanimive od klasičnih testov, zato je njihov potencial za uporabo v različnih populacijah in za različne namene velik.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:kognitivni nadzor, merjenje, veljavnost, preklapljanje, CCRacer, magistrska dela, Testi iz baterije PEBL
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[A. Lah]
Leto izida:2020
Št. strani:74 str.
PID:20.500.12556/RUL-122363 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.955.072(043.2)
COBISS.SI-ID:48647171 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:04.12.2020
Število ogledov:1348
Število prenosov:174
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Validation of cognitive control assessment instrument
Izvleček:
In my master thesis I examined validity of a newly developed psychometric instrument CCRacer, a serious game for measuring cognitive control. Cognitive control consists of processes that guide and direct our thoughts and behavior according to current goals. Its components are inhibition, updating, shifting and planning. Most commonly used tests for measuring cognitive control are »paper-and-pencil« tests assesing cognitive control in isolated situations that are not real-life situations. To overcome these limitations we developed a serious game CCRacer – a driving simulation game – containing four tasks for measuring four components of cognitive control. We conducted a validation study with 85 participants and a re-test study with 38 participants. The results confirmed three CCRacer tasks as valid for measuring updating, shifting and inhibition. CCRacer planning task should be modified and its validity further examined on a larger sample. CCRacer tasks were perceived as significantly more interesting than other tasks, and participants also felt more motivated for participating. To summarize, CCRacer seems to be a promising tool for measuring cognitive control and has a lot of potential for use in different populations and for different purposes.

Ključne besede:cognitive control, measurement, test validity, task switching, Cognitive control racer, masters theses, PEBL test battery

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj