izpis_h1_title_alt

O perspektivi / Anahronizem slikarstva
ID Horvat, Rok (Avtor), ID Gorenec, Bojan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Kapus, Sergej (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (6,02 MB)
MD5: AB486BD288E16BE66F47CF9C82D808A0

Izvleček
Izum linearne perspektive v quattrocentu je več kot zgolj slikarski dogodek. Slikarska tehnika reprezentacije arhitekturnega prostora ni le na novo izurila človeško oko, ki je pojave v svetu uvidelo za perspektivične probleme, pač pa je pokazala na njegovo nezadostnost in anahroničnost. Zgodovina perspektive je zgodovina serije vdorov nečesa, kar ni po meri človeka. Zato korenito preoblikuje ne le njegovo vizualnost, pač pa tudi pojmovanje sebe in dojemanje zunanjega sveta. Vprašanje perspektive ni vprašanje realizma, njen resnični doprinos je poseg koda, ki začne strukturirati vsa področja človeškega delovanja. Njegovemu vplivu sledimo preko razvoja nove koncepcije prostora, naknadnega razvoja moderne znanosti in postopnega avtomatiziranja in osamosvajanja (perspektivičnih) strojev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slikarstvo, perspektiva, linearna perspektiva, obrnjena perspektiva, perspektivični stroj, perspektivični kod, perspectiva artificialis, renesančna umetnost, moderna znanost, magistrska naloga
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-121939 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.11.2020
Število ogledov:2153
Število prenosov:255
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:On perspective / Anachronism of painting
Izvleček:
Invention of linear perspective in quattrocento is more than just an artistic event. Painter’s technique of representation of architectural space not only re-trained human eye in a way that it saw world’s phenomena as specific perspectival problem, but it also showed that the human eye is obsolete and anachronistic. The history of perspective is constituted of a series of intrusions that are not made to fit human domain. Therefore it radically transforms not only man’s visuality but also its perception of itself and of the outside world. The question of perspective is not a question of realism, its real contribution is inauguration of a certain code that begins to structure all areas of human’s activity. In this thesis we follow its influence through the development of a new concept of space, subsequent initiation of modern science, and gradual formation of fully autonomous and independent (perspectival) machines.

Ključne besede:painting, perspective, linear perspective, reverse perspective, perspective machine, perspective rule, perspectiva artificialis, Renaissance art, modern science, MA thesis

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj