Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Vpliv politik OECD na predšolsko vzgojo: Učinkovitost kot pogoj kakovosti
ID
GRUDEN, ZALA
(
Avtor
),
ID
Kovač Šebart, Mojca
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Hočevar, Andreja
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,31 MB)
MD5: 065EB93E9C65C35F240C3BAA84E04A75
Galerija slik
Izvleček
V magistrskem delu obravnavamo vsebine dokumentov Močan začetek (Starting Strong … 2001, 2006, 2011, 2015, 2017) ter usmeritve in izsledke študij IELS (2018) in SSES (2018), ki so nastali pod okriljem Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (v nadaljevanju OECD) in, ki usmerjajo politike in sistemske rešitve predšolske vzgoje v državah članicah od leta 2001 dalje. Z analizo pokažemo, da priporočila vzpodbujajo menjavo paradigme v snovanju predšolske vzgoje. V ospredje postavljajo razmislek o rezultatih razvoja in učenja oziroma dosežkov otrok v predšolskem obdobju, zanemarjajo pa procesni vidik kakovosti, ki je bil v ospredju pred nastankom obravnavnih dokumentov. Ob tem v nalogi opravimo pregled stanja in analiziramo vpliv usmeritev iz obravnavanih dokumentov na področju predšolske vzgoje v državah, ki imajo s Slovenijo primerljiv sistem: Norveško, Islandijo, Novo Zelandijo, Švedsko. Izsledki analize opozarjajo, da v omenjenih državah sledimo spremembam konceptualizacije predšolske vzgoje, ki jih narekujejo smernice dokumentov OECD. Opravljena pa je tudi analiza dokumentov, ki zadevajo konceptualizacijo ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti predšolske vzgoje v Sloveniji. Analiza dokumentov, ki so zadevajo ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti predšolske vzgoje, je pokazala, da sta projekta Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti predšolske vzgoje v vrtcu (2000–2002) in Samoevalvacija predšolske vzgoje v vrtcih: zagotavljanje kakovosti (2003–2005) izhajala iz načel, sprejetih med vsebinsko prenovo celotnega sistema vzgoje in izobraževanja (Izhodišča kurikularne prenove, 1996) in sta bila skladna z načeli Kurikula za vrtce (1999). Projekta Zasnova in uvedba sistema ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti vzgojno-izobraževalnih organizacij (2014) in Vzpostavitev, dopolnitev in pilotni preizkus modela ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti na področju vzgoje in izobraževanja (2019) pa sta uvajala nov model ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v vrtcu in šolah, ki pomeni spremembo paradigme v snovanju predšolske vzgoje in sledenje konceptom kakovosti, kot jih narekujejo že prej omenjeni dokumenti OECD.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
Učinkovitost predšolske vzgoje
,
spremembe kakovosti predšolske vzgoje
,
pošolanje
,
Močan začetek
,
Študija IELS
,
Študija SSES
,
Projekt KVIZ
,
Projekt OPK.
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:
2020
PID:
20.500.12556/RUL-121461
Datum objave v RUL:
11.10.2020
Število ogledov:
1073
Število prenosov:
210
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
GRUDEN, ZALA, 2020,
Vpliv politik OECD na predšolsko vzgojo: Učinkovitost kot pogoj kakovosti
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 1 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=121461
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
mpact of OECD Policies on Preschool Education : Beyond Efficiency as a Measure of Quality
Izvleček:
The M.A. thesis examines the contents of Starting Strong (Volumes I – V) and the recommendations and results of the IELS (2018) and SSES (2018) studies conducted under the auspices of the Organization for Economic Cooperation and Development (hereinafter the OECD) that have been directing pre-primary school education policies and system solutions in the OECD member states since 2001. The analysis has shown that the OECD recommendations encourage a paradigm shift in the pre-primary school education design. They are centred on the results of children development, learning and accomplishments in the preschool period, while neglecting the process quality aspect that used to be emphasized prior to the publication of the documents examined in the thesis. The thesis includes a review of the situation and an enquiry of the impact of the guidelines published in the examined documents in the field on pre-school education in countries whose education system is comparable to Slovenia: Norway, Iceland, New Zealand, Sweden. The results of the analysis have shown that in these countries the changes in the conceptualization of pre-school education and its quality assessment, which are dictated by the guidelines of the OECD documents, can be observed. Furthermore, the analysis of documents concerning the conceptualization of determining and safeguarding the quality of pre-primary school education in Slovenia has also been conducted. The analysis of the documents concerning the identification and quality assurance of pre-school education has shown that the projects Identification and quality assurance of pre-school education in kindergartens (2000–2002), and Self-evaluation of pre-school education in kindergartens: quality assurance (2003–2005) were based on the principles adopted during a substantive overhaul of the entire Slovenian education system published in Foundations of Curricular Reform, 1996) and were in line with the principles presented in the Kindergarten Curriculum (1999). The Designing and implementing a system for identifying and ensuring the quality of educational organizations (2014) and Establishing, improving, and pilot testing of the model of assessing and ensuring quality in the field of education (2019) projects introduced a new model for identifying and ensuring quality in kindergartens and schools, demonstrating a paradigm shift in the preschool education design and adherence to the quality concepts as dictated by the examined OECD documents.
Ključne besede:
Efficiency of Early Childhood Education and Care
,
changes in Early Childhood Education and Care quality
,
Schoolification
,
Starting Strong
,
IELS Study
,
SSES Study
,
Project KVIZ
,
Project OPK.
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Trženjsko komuniciranje osebnosti blagovne znamke na družbenem omrežju Instagram
Učinkovitost oglasov s spolnimi pozivi
Umeščanje izdelkov v družbene medije
Razvoj zagonske znamke eLearningShapers
Prepoznavanje blagovne znamke Hisense na bolgarskem trgu: trženjska strategija za produkt televizij
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Analiza zaznavanja oglaševanja izbranih blagovnih znamk
Nazaj