Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Afne, lepotice in dame: slovenske vlogerke v perspektivi feministične kritike : slovenske vlogerke v perspektivi feministične kritike
ID
Lukan, Tinca
(
Avtor
),
ID
Vezovnik, Andreja
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(18,67 MB)
MD5: D6F2ED5A3132A9521DA3908916B1FCFE
Galerija slik
Izvleček
Pričujoča magistrska naloga naslavlja problem izključenosti žensk iz diskurzivnih polj. Izključevanje poteka vzdolž heteroseksualne matrice, ki vzpostavlja družbena spola moških in žensk, pri čemer je ženska podrejena in zato izključena iz diskurza. Cyberfeminizem v virtualnih prostorih in na družbenih omrežjih, med katera spada tudi Youtube, vidi možnost za vključenost žensk v diskurz. Družbena omrežja naj bi ženskam omogočila, da presežejo podrejeni položaj in uprizarjajo subverzivne družbenospolne identitete. Namen naloge je na podlagi teoretskih izhodišč performativnosti spola, postfeminizma in cyberfeminizma raziskati diskurz v virtualnih prostorih, natančneje na Youtubu. Postavljamo si raziskovalno vprašanje, na kakšen način najbolj vidne slovenske vlogerke uprizarjajo spol. Podrobneje nas bo zanimalo, kašna je priviligirana ženska subjektivnost na družbenem omrežju Youtube. V empiričnem delu s pomočjo multimodalne kritične analize diskurza (MKAD) analiziramo uprizarjanje ženskosti, in sicer na vzorcu osmih najbolj gledanih slovenskih ženskih vlogov v obdobju med letoma 2017 in 2020. Analiza diskurza v vlogih pokaže, da je priviligirana ženska subjektivnost tudi v virtualnih prostorih zaznamovana s postfeminizmom in ne presega podrejenega položaja ter ne uprizarja subverzivnih družbenospolnih identitet. Vlogerke reproducirajo ideologijo, preko katere poteka uprizarjanje ženskega spola v skladu s heteroseksualno matrico, ki ženskam še vedno ne omogoča sodelovanja znotraj diskruza.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
performativnost spola
,
ženskost
,
postfeminizem
,
cyberfeminizem
,
kiborg
,
Youtube
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
[T. Lukan]
Leto izida:
2020
Št. strani:
128 str.
PID:
20.500.12556/RUL-119948
UDK:
305-055.2:316.472.4(043.2)
COBISS.SI-ID:
30031363
Datum objave v RUL:
13.09.2020
Število ogledov:
1358
Število prenosov:
380
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Fools, Beauties and Ladies: Slovenian vloggers in the feminist perspective : magistrsko delo
Izvleček:
The thesis aims to address the exclusion of women from the discourse. Heterosexual Matrix as an invisible norm defines male and female gender, where men are human default and women are being reduced to biology and nature. Cyberfeminism suggests that virtual spaces, internet and social media are localities where women can transcend their marginalized and excluded position. The main aim of the thesis is to explore how gender is performed in virtual spaces. Building on multimodal critical discourse analysis (MCDA) the thesis analyzes how the most visible Slovenian vloggers are performing their gender on Youtube. By focusing on three theoretical concepts - gender performativity, postfeminism and cyberfeminism the thesis shows that privileged female subjectivity on Youtube is reproducing postfeminist discourse and that the most visible women on Youtube do not transcend their unequal position and that gendered power relations are governing virtual spaces, internet and social media as well.
Ključne besede:
gender performativity
,
femininity
,
postfeminism
,
cyberfeminism
,
cyborg
,
Youtube
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj