Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Načrtovanje in oblikovanje avtomobilskega uporabniškega vmesnika
ID
Cerar, Janja
(
Avtor
),
ID
Ahtik, Jure
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,46 MB)
MD5: 2803E1EA5F150CD0F4C3B9505E8A36BF
PDF - Priloga,
prenos
(174,71 KB)
MD5: C78B346598094603D63F509E87F72B4A
Galerija slik
Izvleček
Uporabniška izkušnja in uporabniški vmesnik igrata veliko vlogo pri tem, kako uspešno lahko voznik komunicira z avtomobilom. Če vmesnik ni ustrezen oziroma je njegova uporaba neintuitivna in komplicirana, lahko to povzroči distrakcijo za voznika, katerega primarna naloga je predvsem upravljanje vozila. Namen te diplomske naloge je raziskati, analizirati in testirati uporabniške vmesnike in ugotoviti, kje so njihove pomanjkljivosti. V teoretičnem delu smo spoznali pojem uporabniški vmesnik in opisali razvoj uporabniških vmesnikov. Znotraj opisa smo spoznali, kako je vpeljava radia, navigacije, telefona in mikročipa pripomogla k današnji podobi uporabniških vmesnikov. Opisali smo tudi razvoj posameznih modelov pri večjih avtomobilskih proizvajalcih in kaj delajo na tem področju tehnološka podjetja, ki se ne ukvarjajo s proizvodnjo avtomobilov. V eksperimentalnem delu smo analizirali štiri modele uporabniških vmesnikov in testirali število klikov, ki so bili potrebni za izpolnitev nalog pri posameznih testirancih. Analiza oblikovanja posameznega testiranca in rezultati testiranja sta nam postavila osnovne okvirje, kje današnji uporabniški vmesniki v avtomobilih niso tako dodelani kot bi lahko bili. V diplomsko nalogo je vključen tudi intervju s strokovnjakom s področja uporabniških vmesnikov, ki je potrdil naše hipoteze. Rezultati so predvsem pokazali, da cena avtomobila ne vpliva na kakovost zasnove uporabniških vmesnikov ter da bi tudi tisti z najboljšimi rezultati lahko bili deležni nekaterih izboljšav. S temi ugotovitvami smo načrtovali izboljšan uporabniški vmesnik in oblikovali njegovo podobo. Cilj izboljšanega vmesnika je predvsem ta, da naredi izkušnjo intuitivno in omogoči vozniku avtomobila varnejšo vožnjo.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
uporabniški vmesnik
,
avtomobilski proizvajalci
,
digitalni zaslon
,
informacijsko-razvedrilni sistemi
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Organizacija:
NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:
2020
PID:
20.500.12556/RUL-119162
Datum objave v RUL:
04.09.2020
Število ogledov:
1281
Število prenosov:
265
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
CERAR, Janja, 2020,
Načrtovanje in oblikovanje avtomobilskega uporabniškega vmesnika
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 21 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=119162
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Planning and designing a car user interface
Izvleček:
The user interface plays an important role for how successful a driver is in communicating with his car and hence, his overall user experience. If the interface is complicated or isn’t intuitive- it is not suitable for a driver, whose primary task is to operate the vehicle. The purpose of this thesis is to research, analyse and test user interfaces and find out where their shortcomings are. In the theoretical part, we have learned about the concept of user interface and described their development. Within the description, we have learned how the introduction of radio, navigation, telephone and microchip contributed to the current image of user interfaces. We also described the development of individual models created by major car manufacturers and the ones created by tech companies, which are not engaged in the automotive industry. In the experimental part, we have analysed four models of user interfaces and tested the number of clicks required to complete the tasks of individual test subjects. The design analysis of individual models together with the test results have set our framework for where today’s user interfaces are not refined enough. This thesis also includes an interview with an expert in this field, who confirmed our hypotheses. In particular, the results show that the price of the car does not reflect the quality of the user interface design. Furthermore, those interfaces with the best test results could still benefit from improvements. With these findings, we have designed an improved user interface and reinvented its image. The main goal of the improved interface is to make the experience intuitive and enable the driver to be safer.
Ključne besede:
user interface
,
car manufacturers
,
digital display
,
infotainment systems
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Meritev vpliva cikličnih obremenitev na odziv 3D tiskanega senzorja pomikov
Raziskovanje vpliva ciklizacije peptida GSYWYNVWF na njegovo afiniteto do človeških imunoglobulinov G
Obnovljivi reagenti za nukleofilno fluoriranje na osnovi imidazolijevega fluorida
Povezava med celično gostoto, koncentracijo signalnega peptida in odzivom na signal pri bakteriji Bacillus subtilis
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Optimizing waste material integration: investigating the effect of non-thermal oxygen plasma surface treatment of crumb rubber to improve compatibility with closed-cell polyurethane foam
Vpliv sredstva Mineral podjetja AS AN d.o.o. na rast in razvoj krompirja
Vpliv sredstva Mineral podjetja AS AN d.o.o. na rast in razvoj pšenice
Endokanabinoidni sistem pri bolnikih z astmo in vpliv kanabinoidov na modulacijo vnetnega odziva.
Vpliv različnih vrst lesa na zvok na primeru kitarskega kabineta
Nazaj