Podrobno

Heritage preservation education : teachersʼ preconceptions and teachers implementation in visual arts classes
ID Potočnik, Robert (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,05 MB)
MD5: E963E2ED4903987AB35E15B9158F354A
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/792 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
In Slovenia, teachers of the school subject visual arts (implemented at the primary level by primary school teachers and at secondary level by fine visual arts teachers) play a significant role in planning and implementing visual arts tasks with preservation concepts. With these activities, they can raise awareness of cultural heritage meaning, strengthening the nation’s cultural identity. Pupils should develop into active and responsible citizens who are able to understand heritage problems in general and express their sensitivity and respect for their cultural heritage and its preservation. The main purpose of this paper is to identify the teachers’ preconceptions about the preservation of architecture in the Slovenian countryside and the implementation of heritage preservation concepts in visual arts teaching. Altogether, 125 teachers from Slovenia participated in this study. The research revealed the teachers’ preconceptions regarding some problems in the Slovenian countryside, as well as sufficient awareness of the importance of the implementation in heritage preservation concepts in visual arts activities, according to contemporary professional guidelines. Teachers’ preconceptions reveal a lack of some basic knowledge of preservation concepts, which lead us to compare the results with the current guidelines. It can be concluded that greater emphasis should be placed on developing training programmes for teachers with specific preservation concepts and didactic materials for students in the field of preservation education with the aim of developing the students’ positive and responsible attitudes to those problems. More heritage preservation education content should be incorporated into pre- and in-service teachers’ education, and teachers should develop competences to implement these topics into their teaching.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:visual arts education, heritage preservation education, preservation of architecture in the Slovenian countryside, teacher’s preconceptions and implementation
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2020
Št. strani:Str. 49-76
Številčenje:Vol. 10, no. 2
PID:20.500.12556/RUL-117225 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.091.3:73/76:39
ISSN pri članku:1855-9719
DOI:10.26529/cepsj.792 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:21146371 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Podatek o licenci CC BY 4.0 je naveden na pristajalni strani članka (glej zgoraj izvorni URL). (Datum opombe: 10. 9. 2025)
Datum objave v RUL:08.07.2020
Število ogledov:1853
Število prenosov:394
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:CEPS journal : Center for Educational Policy Studies journal = revija Centra za študij edukacijskih strategij
Založnik:Založba Univerze v Ljubljani = University of Ljubljana Press
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:252707584 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Ozaveščanje o skrbi za kulturno dediščino : učiteljevo razumevanje in implementacija pri pouku likovne dejavnosti
Izvleček:
Učitelji pouka likovne dejavnosti v osnovni šoli v Sloveniji (na razredni stopnji učitelji razrednega pouka in na predmetni stopnji likovni pedagogi) igrajo pomembno vlogo pri načrtovanju in izvajanju likovnih nalog z vsebinami skrbi za kulturno dediščino. S temi dejavnostmi lahko ozaveščajo o pomenu kulturne dediščine in krepijo nacionalno kulturno identiteto. Učence bi morali usmerjati, da v prihodnosti postanejo aktivni in odgovorni državljani, ki so sposobni razumeti težave ter izražati svojo občutljivost in spoštovanje do kulturne dediščine pa tudi skrbi zanjo. Glavni namen prispevka je ugotoviti učiteljevo razumevanje posebnosti skrbi za arhitekturno dediščino na slovenskem podeželju in implementacijo teh vsebin pri pouku likovne dejavnosti v osnovni šoli. V raziskavi je sodelovalo 125 slovenskih učiteljev. Poudarjena so nekatera razumevanja glede težav s skrbjo za kulturno dediščino na slovenskem podeželju pa tudi zadostno zavedanje pomena implementacije problematike skrbi za kulturno dediščino v okviru likovnih dejavnosti skladno s sodobnimi smernicami. Večji poudarek je treba nameniti usposabljanju učiteljev o skrbi za kulturno dediščino ter oblikovanju didaktičnih gradiv s ciljem ozaveščanja učencev o pozitivnem in odgovornem odnosu do skrbi za kulturno dediščino. Več vsebin o skrbi za kulturno dediščino je treba vključiti tudi v izobraževanje bodočih učiteljev in učiteljev v praksi s ciljem razvijanja kompetenc za vključevanje omenjene problematike v njihovo poučevanje.

Ključne besede:likovni pouk, učne metode, izobraževanje učiteljev, osnovne šole, pouk likovne dejavnosti

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj