izpis_h1_title_alt

Možnosti povezovanja ponudnikov svežega govejega mesa na območju Zgornje Savinjske in Šaleške doline
ID Rezoničnik, Nina (Avtor), ID Juvančič, Luka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,76 MB)
MD5: 0FE788FC569F4E28475BBEB2644302E1

Izvleček
V magistrski nalogi preverjamo možnosti za izboljšanje ekonomskega položaja rejcev goveda na območju desetih občin Zgornje Savinjske in Šaleške doline. Na obravnavanem območju je prireja goveda za meso na travinju prevladujoča proizvodna usmeritev, prodajne poti pa so trenutno precej razpršene. Prevladuje prodaja pitancev v bližnje klavnice in lokalne zadruge, poskusi višjega kakovostnega in cenovnega pozicioniranja lokalno vzrejenega govejega mesa pa so redki. Omejeni so na prodajo v okviru nacionalne oznake kakovosti in lokalne blagovne znamke mesa ekološke vzreje Ekodar. V okviru dela za magistrsko nalogo smo iz statističnih in administrativnih virov zbrali podatke o gibanju prireje goveda za meso na našem območju. Pridobivanje primarnih podatkov je potekalo na dveh ravneh. Z metodo poglobljenih intervjujev smo pridobili uvid v izkušnje in strategije ključnih lokalnih akterjev: odkupovalcev govejih pitancev, predstavnikov kmetijske svetovalne službe ter LAS Zgornje Savinjske in Šaleške doline. Z anketno metodo smo na vzorcu 53 rejcev goveda pridobili informacijo o obstoječih prodajnih poteh in pristopih k trženju lokalno vzrejenega govejega mesa. Glavni odkupovalec je Kmetijska zadruga Šaleška dolina, sledi Davidov hram, ostali odkupovalci so na tem območju zastopani minimalno. Mnenje rejcev je, da bi bilo smotrno razmišljati o dodatnih pristopih k trženju, ki bi bolj poudarjali lokalno poreklo oz. višjo kakovost. Glede na to, da odkupovalci govejega mesa v svojih strategijah tržnega pozicioniranja ne predvidevajo dodatnih aktivnosti promoviranja lokalnega porekla in kratkih dobavnih verig, niti na terenu ni zaznati konkretnih tovrstnih pobud, je realneje graditi na kakovostnem pozicioniranju v okviru že vzpostavljenih trženjskih pobud.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:živinoreja, govedo, meso, trženje, intervjuji, Slovenija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:BF - Biotehniška fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-110236 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:4294280 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.09.2019
Število ogledov:976
Število prenosov:191
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Possibilities for coordinated supply of fresh beef meat in the valleys of Upper Savinja and Šaleška
Izvleček:
In the master's thesis, we are examining the possibilities for more intensive market integration and quality positioning of fresh beef suppliers in the area of the ten municipalities of Upper Savinja Valley and the Šaleška Valley. In the considered area, the production of cattle for meat in grassland is the dominant product orientation, and sale channels are currently quite diversified. The sale of beef finishers to nearby slaughterhouses and local cooperatives prevails, attempts at quality positioning of products in the area under consideration are rare. They are limited to sale within the framework of the national quality label and the local brands of ecological breeding meat Ekodar. As part of the master's thesis, we collected data from the statistical and administrative sources about the movement of cattle for meat in our area. The acquisition of primary data took place on two levels. Through the method of in-depth interviews, we gained an insight into the experiences and strategies of key local actors: purchasers of cattle, representatives of the agricultural advisory service and the LAGs of Upper Savinja Valley and the Šaleška Valley. With the survey method, 51 samples of cattle were collected on the sample of the existing sale channels and approaches to the marketing of locally reared beef. The main purchaser is the Kmetijska zadruga Šaleška dolina, followed by Davidov hram, while other buyers are minimally represented in this area. The opinion of breeders is that it would be better to think about additional marketing approaches that would be more emphasized by local origin, higher quality. Considering that beef purchasers do not anticipate additional activities promoting local origin and short supply chains in their market positioning strategies, there are no concrete initiatives in the field, but it is more realistic to build on quality positioning through already established marketing channels.

Ključne besede:animal breeding, cattle, beef meat, marketing, interviews, Slovenia

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj